Polityka zorientowana na klienta prowadzona powinna być przez wszystkie nowoczesne przedsiębiorstwa, chcące odnieść sukces rynkowy. Klient jest najważniejszym, najbardziej istotnym elementem całej działalności firmy, dlatego też tak ważne jest prowadzenie z nim ciągłej współpracy, odpowiadanie na jego potrzeby i oczekiwania, czy też słuchanie jego sugestii. Nawiązywanie komunikacji z klientem dla firmy powinno stanowić priorytet.
Serwis i aplikacja mobilna Yapback.co.uk pozwalają na nawiązanie i utrzymanie przez zarejestrowane na stronie internetowej firmy interakcji z klientami. Wszystko to odbywa się w prosty sposób, poprzez zarządzanie platformą firmową, założoną w ramach serwisu Yapback.co.uk.
Założycielami strony Yapback.co.uk są Richard Bennet i Martin Jones. Mówią oni, że dążą do stworzenia aplikacji pozwalającej na dzielenie się opiniami o firmie przez jej klientów. Dodatkowo, sama zainteresowana firma będzie mogła odpowiadać na pozostawione na jej platformie komentarze, czy sugestie, nawiązując w ten sposób bezpośredni kontakt z potencjalnymi odbiorcami jej produktów i usług.
Atutem serwisu i aplikacji mobilnej jest prostota jej obsługi i możliwość stworzenia realnej platformy wymiany informacji zwrotnych, zarówno na linii konsument – konsument, jak i konsument – firma. Yapback jest miejscem, w którym można pozostawić opinię o każdej firmie, usłudze, czy produkcie, mając pewność, że trafi ona do osób, które chcą ją usłyszeć. Klienci mogą ostrzec innych konsumentów przed daną firmą i jej nieuczciwymi praktykami, albo z drugiej strony zarekomendować dany produkt. Naturalne jest, że platforma Yapback.co.uk stanie się w przyszłości narzędziem marketingowym dla firm i polem prowadzenia akacji marketingu szeptanego.
Przedsiębiorcy są zapraszani przez serwis Yapback.co.uk do zarządzania własną stroną firmową założoną w ramach platformy, która jest całkowicie bezpłatna. Mają możliwość jej zastosowania jako narzędzia gromadzenia opinii o swojej działalności, sugestii do zmian, czy nawiązywania kontaktów z klientami. W tym samym czasie na swojej stronie internetowej w ramach Yapback.co.uk mogą promować swoje produkty czy usługi.
Serwis już przy pierwszym kontakcie wywiera pozytywne wrażenie, głównie z uwagi na swoją przejrzystość i prostotę nawigacji. Twórcy wyjaśnili, jak korzystać z aplikacji mobilnej i serwisu, a proces rejestracji został ograniczony do minimum.
Galeria
- Yapback.co.uk – Home
- Yapback.co.uk – Business
- Yapback.co.uk – Explained
Szansa dla polskich startupów
Mechanizm działania Yapback.co.uk jest bardzo prosty i został oparty na sprzężeniu zwrotnym. Z punktu widzenia klienta uważam, że miejsce, w którym możliwe byłoby pozostawianie opinii o sklepach, firmach, czy usługodawcach jest dobrym pomysłem. Można powiedzieć, że Yapback.co.uk jest po prostu serwisem opiniotwórczym, a takich jest dosyć sporo, zarówno na polskich, jak i zagranicznych stronach www. Oddanie możliwości firmom na reagowanie na opinie i komentarze klientów również jest dobrym pomysłem. Pytanie tylko, czy firmy będą chciały skorzystać z takiej możliwości i czy będzie ona dla nich cenna pod kątem prowadzenia działań marketingowych.
