Portale społecznościowe wciąż nie wychodzą z mody. Co więcej, powstaje coraz więcej tego typu witryn, które skupiają wokół siebie lub danej wartości, społeczność. Serwisy społecznościowe są dla użytkowników wirtualną rzeczywistością, gdzie mogą dyskutować pomiędzy sobą czy spotykać się z przyjaciółmi. Facebook, Twitter czy Pinterest to serwisy, które robią oszałamiającą karierę w sieci. Wszystkie podstawowe cele, dla których korzystamy z tychże portali postanowiono połączyć w formie jednego serwisu.
Mowa tu o serwisie Mapinterest.com, który jest platformą, pozwalającą umieścić na mapie wideo, zdjęcia i oznaczyć swoje miejsce zamieszkania. Takie informacje i pliki można dzielić z innymi użytkownikami serwisu. Mapinterest.com pozwala na zamieszczanie zdjęć zaczerpniętych z serwisów Instagram i Pinterest, filmów z YouTube oraz miejsc, w których byliśmy z Facebooka, w jednym portalu. Mogę powiedzieć, że jest to swoiste połączenie tychże funkcjonalności. Posługując się moim kontem na Facebooku czy Twitterze mogę korzystać z konta użytkownika w Mapinterest.com.
Jako użytkownik serwisu mogę wskazać, jakie filmy, zdjęcia i linki chcę dzielić z innymi użytkownikami. Inne pozostają w prywatnej sferze mojego konta. Mogę jednocześnie komentować materiały tekstowe, filmowe i zdjęciowe innych osób. Strona pozwala na to, aby sprawdzić, czym interesują się ludzie żyjący w tym samym mieście, w tym samym kraju, co my, czy też w zupełnie innym zakątku świata.
Na mapie, która jest podstawowym elementem nawigacji w Mapinterest.com widzimy, kto z naszych znajomych jest w tym samym mieście, a kto na przykład wyjechał za granicę na wakacje. Możemy sprawdzić, co robi w innym kraju, jeśli oczywiście użytkownik podzieli się z nami swoimi zdjęciami lub wpisami.
Galeria
- Mapinterest.com – Home
- Mapinterest.com – Profile
- Mapinterest.com – Search
Szansa dla polskich startupów
Serwis społecznościowy oparty o mapę świata, albo chociażby mapę kraju, jest pomysłem na dobry biznes, zwłaszcza, jeśli dodać by do tego promowanie miast czy atrakcji turystycznych. W ten sposób można by zapewnić reklamodawców dla serwisu, choć należy zadbać przy tym o to, aby reklamy te nie okazały się być zbyt nachalne.
