W copiątkowym przeglądzie startupów, które zgłosiły się do nas, a których nie opisujemy w ramach dużych recenzji znalazły się serwisy: ogłoszeniowy, graficzny, giełdowy, facebookowy oraz… wypadkowy. Zapraszamy!
planetaofert.pl (http://planetaofert.pl) – serwis skupia w jednym miejscu aukcje, sklepy internetowe, ogłoszenia i bazę firm. „Przy rozbudowanej bazie ogłoszeń znajdziesz u nas dosłownie wszystko, na wyciągnięcie ręki w Twoim mieście, dostępne od zaraz”, przekonują twórcy. Serwis zarabia głównie na banerach reklamowych. Dodatkowo użytkownicy mogą wykupić wyróżnienie ogłoszenia. Nad projektem pracują trzy osoby, posiadające też kilka innych portali: conajlepsze.pl, superocena.pl, kamasutra.net.pl. „W tej chwili skupiamy się na rozreklamowaniu serwisu, poprzez różnego rodzaju artykuły. Poszukujemy osób które wypromują serwis i pomogą stworzyć nam dobrze prosperującą firmę. Potrzebny nam zastrzyk gotówki na reklamę i udoskonalanie funkcjonalności serwisu”, dodają twórcy.
Wypadki drogowe (http://ekolizje.pl) – „serwis, który polega na przeglądaniu newsów” dotyczących „wypadków nie tylko z udziałem samochodów”. Projekt zarabiać ma dzięki reklamie (mechaników samochodowych, firm ubezpieczeniowych itp.) i artykułom sponsorowanym. Serwis tworzy jedna osoba. Pytany o przyszłość, twórca zdradza, że „w najbliższym czasie chce wymyślić jakąś formę konkursów”. Partner? „oczekuję osoby znającej się na pozycjonowaniu (zawsze im więcej linków w mądrym miejscu tym lepiej), osoby, która będzie mogła dodać parę newsów dziennie w formie ustalonej wcześniej”, dodaje.
3xD (www.3xd.com.pl) – twórca tak opisuje działalność swojego projektu: „wykonywanie wydruków przestrzennych przy użyciu drukarek 3D oraz prowadzenie sklepu z całym zapleczem technicznym dla drukarek wliczając również całe drukarki”. Plany na przyszłość to przede wszystkim pozyskanie funduszy, które pozwolą na „zmianę schematu i stylu, który zostanie on zdecydowanie rozbudowany by stał się dla użytkownika przyjazny i przydatny”. „Mam zamiar stworzyć polską baze RepRapa, w USA temat jest bardzo popularny, więc dlaczego nie mamy mieć rodzimego odpowiednika?”, dodaje twórca. Do współpracy poszukiwani są ludzie gotowi „pomóc wprowadzić w życie idee 3xD”. „Jako student Politechniki mam mało wspólnego z marketingiem i ogólnym promowaniem tematu”, zdradza twórca.
ChartStock.pl (http://chartstock.pl) – serwis analizy technicznej. Przygotowywane analizy oparte są na wielu metodach analitycznych (tzw. Multigraf lub Multianaliza). „Pięć osób, niezależnie i nie konsultując się ze sobą przygotowuje analizę wykresu jednego waloru, notowanego na GPW. Analiza techniczna, będąca w rzeczywistości subiektywnym odbiorem wykresu, staje się dzięki temu obiektywna, a generowane sygnały zyskują większe prawdopodobieństwo realizacji”, informują twórcy. Serwis zarabiać ma dzięki reklamie, abonamencie, na szkoleniach, programach partnerskich, outsoursingu analiz. „Celem na najbliższe półrocze jest przekroczenie liczby 20 tys. odwiedzin”, informują twórcy. „Docelowo strona powinna stać się portalem, skupiającym społeczność inwestorów, konkurującym z największymi tego typu projektami takimi jak parkiet.com, pb.pl czy stockwatch.pl”, dodają.
DartTrax (http://darttrax.com) – „pierwsza platforma, która umożliwia zarabianie na prowadzeniu popularnych stron w serwisie Facebook. Innowacyjny system pośredniczy w komunikacji między reklamodawcą a wydawcą, którym może się stać każdy posiadacz fanpage’a”. Nad serwisem pracuje sześć osób, które chcą zarabiać dzięki prowizji. Obecnie do serwisu dołączają wydawcy, którzy uzupełniają katalog DartTrax o własne strony. Wydawca, czyli właściciel fanpage’a, udostępnia swoją stronę jako miejsce promocji i zarabia na realizacji zleconych kampanii. W jaki sposób? „Spośród zgłaszanych przez reklamodawców komunikatów, wydawca selekcjonuje treści zgodne z dziedziną i tematami podejmowanymi na swoim fanpage’u, a te po akceptacji publikowane są automatycznie dzięki specjalnej aplikacji DartTrax. Właściciel sam ustala indywidualną cenę za publikację wpisu i po przeprowadzonej kampanii otrzymuje odpowiednie wynagrodzenie. System jest przy tym zupełnie nieinwazyjny dla użytkowników Facebooka, bowiem dociera do nich komunikat spójny z zamysłem „polubionego” fanpage’a, który wirusowo rozprzestrzeni się w serwisie”, opisują twórcy.
Od Redakcji
Najjaśniejszą gwiazdą dzisiejszego przeglądu jest bez wątpienia DartTax. Ciekawy pomysł, interesujący model biznesowy – chętnie przekonamy się czy to „zaskoczy”. Pozostałe serwisy nie prezentują się już tak ciekawie, a ekolizje.pl można potraktować chyba w kategorii startupowego żartu…
Wszystkie przeglądy znaleźć można pod tym adresem.
