Oferowanie produktów w planach abonamentowych ma być o wiele prostsze z Espago Bill. Pytanie tylko, czy twórcom uda się skutecznie wypromować swój projekt? Zapraszamy do naszej recenzji.
Płatności cykliczne i abonamentowe z Espago Bill usprawnią proces rozliczeń w Twojej firmie – zachęca komunikat na stronie głównej Espago.
Obecnie serwis tworzony jest przez grupę programistów oraz dział odpowiedzialny za marketing. O projekcie rozmawiamy z Agnieszką Gonczar, kierownikiem ds. marketingu i promocji.
Espago wystartował dwa tygodnie temu, obecnie testowana i dopracowywana jest wersja beta. Skąd pomysł na taki serwis?
Przede wszystkim z braku podobnych rozwiązań na polskim rynku. Płatności cykliczne to bardzo popularna metoda na Zachodzie. A u nas brakowało obsługujących ich platform – mówi pani Agnieszka.
W Polsce stosunkowo niedawno pojawiły się serwisy oferujące możliwość płatności cyklicznych. Z istniejących aplikacji jest Billin. Billin różni się od Espago tym, że korzysta z zewnętrznych dostawców płatności – w przypadku recurringu jest to PayLane. Billin współpracuje z PayLane w zakresie płatności cyklicznych, natomiast sam oferuje aplikacje obsługującą płatności cykliczne i abonamentowe. My pracujemy nad tym, aby Espago łączyło w sobie te dwa rozwiązania – dodaje.
Płatności cykliczne (ang. recurring payment) to opłaty za świadczone usługi, dokonywane regularnie w określonych odstępach czasu. Najpopularniejszą formą płatności cyklicznych są płatności abonamentowe. Do tego typu płatności można zaliczyć opłaty za przedszkola, czesne w szkołach, abonament za telefon i internet czy subskrypcje płatnych aplikacji.
Jak działa Espago? W panelu klienta użytkownik dodaje plany rozliczeniowe, które oferuje w ramach swojej działalności. Następnie dodaje nowego klienta do bazy oraz tworzy subskrypcję wybranego przez klienta planu. Należności naliczają się automatycznie, a klienci użytkownika zostaną poinformowani o konieczności zapłaty.
Jakie funkcje oferuje projekt? Obok automatycznego naliczania opłat i informowaniu klientów o konieczności zapłaty, Espago posiada moduł płatności online (klient ma do wyboru płatność kartą, przelewem lub gotówką), elementy CRM (tworzenie grup użytkowników) czy możliwość edycji cen oferowanych usług (np. ustalanie zniżek realizowanych za pomocą kodów, które klienci podają przy zamawianiu usługi). Serwis oferuje również narzędzia analityczne (raporty o stanie konta, powiadomienia o dokonanych płatnościach) i generator faktur. Twórcy chwalą również dostępność API.
Dzięki naszemu API możesz używać swojej strony lub sklepu a w Espago Bill pojawią się dokonane subskrypcje. Klient nie musi wykonywać żadnych dodatkowych czynności – czytamy na stronach serwisu.
Projekt zarabiać ma dzięki planom abonamentowym. Obecnie funkcjonują trzy poziomy opłat: Basic za 10 zł netto miesięcznie – oferujący obsługę 10 klientów, 5 planów rozliczeniowych, 5 grup użytkowników; Premium za 30 zł netto miesięcznie – 50 klientów, 15 planów rozliczeniowych, 15 grup użytkowników oraz Max za 60 zł netto miesięcznie – 300 klientów, 50 planów rozliczeniowych, 50 grup użytkowników. Jest również możliwość wypróbowania systemu za darmo oraz ustalenia indywidualnych warunków współpracy.
Espago to również bramka płatności online – w ten sposób twórcy zarabiać chcą również dzięki prowizjom za zrealizowane transakcje. Firma ma podpisaną umowę z agentem rozliczeniowym i może samodzielnie obsługiwać jednorazowe płatności internetowe, w tym płatności kartą.
Grafiki z serwisu
- Espago cennik
- Espago panel
- Espago strona główna
Okiem redakcji
Dawid: konkretna usługa
Espago proponuje konkretną usługę – to z pewnością zaliczyć trzeba na plus. Jak przyznają jednak sami twórcy, potencjalni użytkownicy serwisu są mocno rozproszeni i może to utrudniać dotarcie do nich. Dlatego w pierwszej kolejności twórcy kierują się w stronę przedszkoli i szkół – bezpośrednimi działaniami chcą zachęcać tego typu instytucje do współpracy.
To dobra strategia, ale przekonanie potencjalnych klientów nie będzie proste.
Opisywany projekt ma jeszcze jedną zaletę – może stanowić element szerszego pakietu usług. Wydaje się zresztą, że twórcy rozważają taką opcję bo prowadzą rozmowy z twórcami innych aplikacji, które mogą być naturalnym rozszerzeniem oferty Espago.
Do wykonania serwisu trudno mieć zastrzeżenia. Zdarzają się drobne problemy, ale wynikają raczej z wczesnej, testowej wersji systemu.
Sylwester: dobre wykonanie, ale będzie trudno
Usługa przeznaczona jest dla firm, które rozliczają się ze swoimi klientami w systemie abonamentowym. Strona jest zrobiona bardzo czytelnie i może być wskazywana jako wzór – wszystkie informacje dostępne są bez logowania. Doskonale widzimy co program oferuje.
W mojej opinii jednym z najważniejszych modułów w programie jest część do wystawiania faktur – tak więc poza wysyłaniem kwot i przypomnień nie musimy tworzyć ponownie dokumentów w systemie księgowym.
Problem jaki mam to „dla kogo to jest?”. Autorzy starają się skupić, jak wynika z treści, na placówkach edukacyjnych takich jak szkoły i przedszkola. Osobiście uważam, że mimo atrakcyjnej ceny, dotarcie do tej grupy i przekonanie jej do wydatków może być co najmniej trudne. Dlatego też myślę, że lepszym pomysłem byłoby kierowanie do firm, które swoje usługi oferują w systemie abonamentowym. Ale chwila – zdecydowana większość z nich to projekty informatyczne i moduł taki jak espago jest częścią całego, większego, systemu. Stąd właśnie moje wątpliwości co do szans zaistnienia na rynku.
Oczywiście kibicuję projektowi, cieszy dobre wykorzystanie środków europejskich.
Ogólna ocena redakcji:
PS. Espago, jak każdy opisywany startup, otrzymuje od naszego partnera, serwisu Inis.pl, cztery zamiast dwóch miesięcy darmowego korzystania z profesjonalnego systemu do e-mailingu. Inis.pl wspiera zarządzanie adresami, wysyłkę i analizę kampanii e-mail marketingowych.
