W połowie grudnia prezentujemy przegląd startupów, które zgłosiły się do nas, a których nie opisujemy w ramach dużych recenzji. Dziś coś dla freelancerów, zadaniowców, rabatowców (podwójnie!) i miłośników grających kartek. Smaklig måltid!
freelancity.pl (http://freelancity.pl) – „serwis dla firm i profesjonalistów poszukujących elastycznych form zatrudnienia. Stanowi nowoczesne narzędzie realizacji usług zdalnych”, czytamy na stronach projektu. Pomysłodawcą serwisu jest agencja doradztwa personalnego, która chce by projekt zarabiał dzięki płatnym usługom: kontom Profi, prowizji od wyboru wykonawcy (dla użytkowników kont bezpłatnych), płatnym wyróżnieniom i podświetleniom ogłoszeń, opłatom za pierwszeństwo ogłoszenia na liście. W serwisie zarejestrowanych jest ponad 3600 freelancerów, którzy mają dostęp do takich funkcji jak „własne portfolio, system komentarzy, narzędzia do zarządzania projektami realizowanymi na serwisie (milestones, workroom, escrow)”.
TaskBeat (http://taskbeat.pl) – „aplikacja pozwalająca małym i średnim zespołom sprawnie kontrolować realizację zleceń i powierzonych obowiązków”, która zarabiać ma dzięki „odnawianej comiesięcznie licencji”. Projekt tworzony jest przez czterech programistów we współpracy z firmą Zagozda. Do końca czerwca przyszłego roku twórcy chcą mieć 1450 sprzedanych licencji. Wyróżnikiem projektu ma być „łatwość użytkowania”.
Rabacikowo.pl (http://rabacikowo.pl) – „miejsce w którym znajdujemy dla Ciebie najlepsze kupony rabatowe i obniżki, które pozwolą zaoszczędzić Ci pieniądze podczas robienia zakupów w internecie – oraz w normalnych sklepach”. Projekt, tworzony przez jedną osobę, zarabiać ma dzięki reklamie, programom afiliacyjnym oraz sprzedaży produktów. „Istnieją podobne serwisy, jednak w naszym stawiamy na budowę społeczności oraz przedstawianie kodów rabatowych, promocji oraz drukowanych kuponów”, opowiada twórca. Partner? „Szukamy serwisu z tematyki: kobieta, lifestyle, moda, dom, który będzie chętny do współpracy”.
Plejkartka (http://plejkartka.pl) – serwis „umożliwia zakup oraz personalizację Plejkartki™ – muzycznej kartki okolicznościowej. Klient po dokonaniu wyboru wzoru graficznego kartki może nagrać swoje życzenia przez mikrofon komputerowy, bądź dobrać plik mp3 z dysku twardego. W ten sposób spersonalizowana kartka trafia pod wskazany przez klienta adres pocztowy”. Projekt tworzony jest przez jedną osobę, a jego wyróżnikiem ma być pionierska usługa i duże możliwości personalizacji. “Przewidujemy pozyskanie partnerów biznesowych – nie wykluczamy takiej możliwości. W przypadku współpracy chcielibyśmy pracować z firmą, która umożliwiłaby intensywną promocję produktu oraz zwiększenie zasięgu i świadomości marki, szczególnie z agencjami reklamowymi”, mówią twórcy.
GoDealla.pl (http://www.godealla.pl) – „obecnie najpopularniejszy agregator ofert grupowych w Polsce, jako jedyny jest notowany w Megapanelu z liczbą 165 762 RU/mies”. Nad marketingiem, technologią i opieką nad klientami i partnerami czuwa łącznie pięć osób. Wyróżnikiem projektu ma być: „dostępność spersonalizowanego zbiorczego newslettera z promocjami, prowadzenie rozległych badań i analiz rynku (wyniki dostępne na godealla.tv), agregacja największej liczny ofert, użyteczność serwisu, wersja mobilna”.
Od Redakcji
Niespodziewanie udany przegląd w grudniu (przypominający raczej marzec). Dziś bardzo ciekawe, dojrzałe projekty. GoDealla.pl i Freelancity to nasi faworyci, ale ciekawy model biznesowy Plejkartki i ambicje TaskBeat pozwalają z uwagą przyjrzeć się tym projektom. Który projekt podoba Wam się najbardziej?
Przypominamy, że poprzednie przeglądy znaleźć można pod tym adresem.
