Nasi południowi sąsiedzi, Czesi, zbudowali i opublikowali w Internecie interesujący startup, który wpisuje się w nurt serwisów społecznościowych. Może się wydawać, że kolejny portal tego typu nie jest najlepszym pomysłem na biznes, ale okazuje się jednak, że ma on zupełnie inny charakter niż popularne w chwili obecnej społecznościówki. Jego model biznesowy bezsprzecznie pozwoli na wypracowanie zysków jego właścicielom.
Startup czeski o nazwie SocialSir.com stworzyli Josef Buryan i Ivan Vlcek. Jest to serwis oferujący kampanie reklamowe w mediach społecznościowych w całkowicie nowej formie. Kampanie te realizowane są m.in. pod znanym wszystkim hasłem „I like it”. Serwis SocialSir.com stanowi połączenie zalet Grupona (serwisu z kuponami zniżkowymi), z Facebookiem. Kampania „I like it” wywodzi się od słynnego już na cały świat przycisku z serwisu społecznościowego Facebook „Lubię to”. Po kliknięciu na przycisk na danej stronie internetowej, na „tablicy” użytkownika pojawia się odpowiednia informacja o polubionej witrynie, produkcie, artykule, czy też osobie. Na tym właśnie opiera się idea SocialSir.com, który pozwala nie tylko „polubić” produkt czy usługę, ale jednocześnie dzięki temu zdobyć kupon zniżkowy na ich zakup.
Naciskając button „I like it” w serwisie SocialSir.com automatycznie otrzymałam na swoje konto użytkownika, jakie wcześniej założyłam, wygenerowany kod zniżkowy, który mogłam wykorzystać na zakup w konkretnym sklepie.
Model biznesowy serwisu SocialSir.com opiera się na pobieraniu prowizji od reklamodawców, pozostawiających w nim kupony zniżkowe. Jest to zupełnie nowa forma marketingu internetowego, alternatywna dla reklamy bannerowej, czy FanPage na Facebooku. Oferta serwisu skierowana jest do wszelkiego rodzaju firm i instytucji, które chciałyby promować swoją działalność biznesową w mediach społecznościowych.
W serwisie znalazłam pełen cennik skorzystania z produktu SocialSir.com, czyli z kampanii reklamowej w mediach społecznościowych. Kampania na Facebooku to koszt zaledwie 7 dolarów miesięcznie, na Twitterze – również 7 dolarów miesięcznie, zaś kampania LinkedIn pociąga za sobą dwukrotnie wyższe, miesięczne koszty.
Galeria
- SocialSir – Home
- SocialSir – Prices
Szansa dla polskich startupów
Mogę powiedzieć, że SocialSir.com w moim odczuciu stanowi połączenie możliwości Facebooka, w kwestii prowadzenia kampanii reklamowych sklepów internetowych, Facebook Pages produktów i usług, jak również samych kuponów zniżkowych, doskonale znanych mi z popularnego dziś Grupona. Kliknięcie na przycisk „I like it” to nie tylko wyraz aprobaty dla sklepu czy produktu, ale również oznaka tego, że chciałabym to coś kupić.
Serwis jak się dowiedziałam, w chwili obecnej działa w Czechach i na Słowacji, ale jego twórcy nie wykluczają rozszerzenia obszaru swojego działania. Już teraz jest przygotowana wersja anglojęzyczna SocialSir.com. Dla Polski można stworzyć bliźniaczy serwis, który podobnie jak SocialSir.com oferowałby zupełnie nową formę reklamy internetowej. Jak dotychczas, nikt nie zaproponował takiego serwisu, co jest szansą także dla polskich twórców startupów.
Serwis czerpie korzyści od reklamodawców, jak i klientów będących agencjami reklamowymi, które chcą skorzystać z produktu oferowanego przez SocialSir.com.
