Wyjątkowo w piątek przedstawiamy przegląd startupów, które zgłosiły się do nas, a których nie opisujemy w ramach dużych recenzji. Dziś serwis wizytówkowy, graficzny, opiniujący, naukowy oraz artystyczny. Buon appetito!
xProfile.pl (http://xprofile.pl) – „ideą serwisu jest udostępnienie użytkownikom profili będących swoistym internetowym odpowiednikiem klasycznych wizytówek”, czytamy na stronach projektu. „Podobnych serwisów jest już na pewno wiele. Można wymienić m.in. about.me, omnie.to czy nowy ostatnio beename.com; w przeciwieństwie do nich ten projekt jest niskobudżetowy”, informuje twórca serwisu. Dodaje, że „kwestia finansowania serwisu jest jeszcze otwarta. Odpowiednia strategia zostanie przyjęta, gdy jego popularność będzie kształtować się na stabilnym poziomie. Dziś można przewidywać, że najprawdopodobniej wprowadzone zostaną reklamy kontekstowe oraz reklamy dołączane do wiadomości e-mail”. Dobrymi partnerami projektu byłyby „serwisy udostępniające konta e-mail czy też serwisy społecznościowe”.
Kliklogo.pl (www.kliklogo.pl) – „projektowanie logo nigdy nie było prostsze”, obiecują twórcy serwisu, który zajmuje się sprzedażą gotowych projektów logo oraz dostosowywaniem projektu do potrzeb danego zamówienia. Wyróżnik? „Sprzedaż projektów na wyłączność. Klient otrzymuje pełne prawa autorskie. Projekt jest sprzedawany tylko raz”. Do współpracy z serwisem twórcy zapraszają grafików „profesjonalistów oraz amatorów”. Od potencjalnego partnera oczekują wsparcia finansowego przeznaczonego na promocję oraz rozbudowę projektu.
notutaj.pl (http://notutaj.pl) – „prawdziwi ludzie, prawdziwe opinie”, tak brzmi hasło promujące serwis, który pozwala zamieszczać oceny punktów takich jak banki, kawiarnie, kluby, szkoły językowe i wiele innych. Projekt zarabiać ma dzięki reklamie oraz na „e-commerce dla właścicieli miejsc”. W przyszłości pojawić mają się aplikacje mobilne, które oferować będą „szybkie znalezienie danego miejsca w pobliżu”. Twórcy poszukują inwestora.
NaukoweFakty.pl (http://naukowefakty.pl) – tworzony przez dwie osoby z agencji interaktywnej xand serwis, w którym „możesz przeczytać ciekawe i interesujące fakty naukowe, o jakich być może do tej pory nie słyszałeś”. „Obecnie istnieje wiele serwisów z ciekawostkami, jednak nasz portal posiada autorski system oparty o WordPressa oraz poważne, naukowe zagadnienia” dodają twórcy. Serwis zarabiać ma dzięki reklamom. Przyszłość projektu to „pozyskanie środków na reklamę i wprowadzanie udoskonaleń”.
Gurupa.pl (http://gurupa.pl) – „nadrzędnym celem serwisu jest skoncentrowanie rynku sztuki współczesnej w jednym miejscu i udostępnienie wcześniej nieosiągalnych, w tak łatwy sposób i na różnych nośnikach, autentycznych reprodukcji autorskich”, informują twórcy. Serwis ma charakter rodzinny – pomysłodawcami oraz właścicielami serwisu są Ula i Krzysiek Kaczmarek z Gdyni. „Jesteśmy przede wszystkim producentem wydruków autorskich. Usługa internetowa polega na dostępności i łatwości zamawiania produktów zawierających wizerunek artystyczny. Wszystkie zamówienia są realizowane indywidualnie i na bieżąco. Portal osiągać będzie zyski z produkcji i sprzedaży swoich wyrobów”, dodają twórcy. „Planujemy osiągnąć liczbę artystów około kilkuset w przeciągu roku oraz przynajmniej 1000 prac autorskich w bazie”, mówią o planach.
Od redakcji
Aż dwa z prezentowanych dziś serwisów mają charakter artystyczny. To ciekawa nisza, wymagająca znajomości rynku i budowania sieci kontaktów. Podobają nam się zapowiedzi twórców gurupa.pl, zobaczymy co z nich uda się zrealizować.
Poprzednie przeglądy znaleźć można pod tym adresem.
