SoundOff.fm jest serwisem społecznościowym dla melomanów, traktujących muzykę jako integralną część ich życia. W serwisie mają okazję dzielić się z innymi osobami o podobnych zainteresowaniach, odkrytymi, nowymi utworami, które ich zainspirowały.
Użytkownicy SoundOff.fm mogą słuchać propozycji utworów dodawanych przez innych użytkowników, wykonując zaledwie parę kliknięć. Nie muszą ściągać piosenek do siebie na dysk twardy, co jest dużym uproszczeniem. Mogą posłuchać muzyki z gatunku, który naprawdę lubią. Dodatkową funkcjonalnością serwisu jest możliwość oceny utworów, które zostały umieszczone w serwisie przez innych użytkowników.
W serwisie podzielono gatunki muzyczne na kilka podstawowych kategorii takich jak rock, pop, hip-hop, muzyka elektroniczna czy dance.
Przy pierwszej wizycie odniosłam wrażenie, że witryna Soundoff.fm jest zbudowana w bardzo prosty sposób i w zasadzie tak właśnie jest. Obejmuje ona przede wszystkim trzy sekcje. Po wejściu na stronę główną od razu wiedziałam, czego dotyczą poszczególne podstrony i jakie akcje mogę wykonać. Pierwsza sekcja to „Upload” pozwalająca na szybkie „wrzucenie” muzyki na indywidualne konto. Druga sekcja to „Vote” czyli głosowanie i opiniowanie utworów w poszczególnych kategoriach, które już zostały umieszczone w serwisie. Trzecia sekcja Soundoff.fm nazwana została „Results”, co jak dla mnie jest nieco mylące, ponieważ prezentuje melodie i utwory, których użytkownicy słuchają najczęściej.
Aby skorzystać z pełnej funkcjonalności serwisu musiałam się zarejestrować. Nieco problemu sprawiło mi znalezienie formularza rejestracyjnego. Powinien on być lepiej wyeksponowany. Sam formularz nie zawiera zbyt wielu pól, jego wypełnienie zajmuje kilka chwil. Po autoryzacji adresu email mogłam już bez trudu korzystać ze wszystkich funkcji serwisu.
Ponieważ konta w Soundoff.fm są darmowe, sądzę, że najprawdopodobniej jego właściciele chcą zarabiać na reklamach umieszczanych w serwisie. Liczą na to, że aktywna społeczność miłośników muzyki będzie generowała duży ruch, co skłoni reklamodawców do wykupienia miejsc reklamowych.
Galeria
Szansa dla polskich startupów
Dla mnie jest to bardziej serwis hobbystyczny, niż portal mający zarabiać. Jest adresowany do muzyków i miłośników muzyki, a takich serwisów jest sporo. Brak opłat za założenie konta może być zachętą do rejestracji.
Na gruncie polskim taki model biznesu mógłby się jak najbardziej przyjąć, jako że wszelkie serwisy społecznościowe, zwłaszcza tematyczne, cieszą się u polskich internautów popularnością. Czy będzie on zarabiać? Wszystko zależy w moim odczuciu od jego promocji. Im więcej aktywnych użytkowników, tym większe prawdopodobieństwo uzyskiwania zarobku z reklam.
