Ciekawe startupy – przegląd #37

Opublikowane 20 lipca 2011, autor: Dawid Zaraziński

1

W naszym cośrodowym przeglądzie startupów, które zgłosiły się do nas, a których nie opisujemy w ramach dużych recenzji kilka typowo wakacyjnych projektów. Jest coś dla fanów sportu, pięknych kobiet, zdjęć, dzielenia się wiedzą i… alkoholu. Zapraszamy!

e-drinking.com

e-drinking.com (www.e-drinking.com) – „Masz ochotę na drinka, herbatę, colę? Nie masz dzisiaj z kim wyjść? A może wolisz zostać ze szklanką w ręku rozmawiając na ciekawy temat z kimś interesującym po drugiej stronie? Ten serwis jest właśnie dla Ciebie!”, zachęcają twórcy projektu, który zarabiać ma dzięki reklamie. Wyróżnikiem serwisu ma być jego specyficzny temat. W przyszłości pojawić ma się „wiki z przepisami na drinki”. W polu „możliwy partner serwisu” twórcy wpisali „Carlo Rossi”.

Sportowe Beskidy (http://www.sportowebeskidy.pl) – „serwis sportowy dla Podbeskidzia”, który tworzy firma MediaBielsko.pl. Ideę projektu twórcy wyjaśniają tak: „Nie chcemy w nim pisać o klubach I ligowych, ale głownie o klubikach i zespołach amatorskich, o sąsiadach grających w piłkę, squasha, siatkówkę. O tym nikt nie pisze, a to zbiera oglądalność i buduje lojalnych bywalców”. Jak serwis ma zarabiać? „Biznes ma się opierać o standardowe wpłaty reklamodawców (banery, wpisy do baz danych), ale także o nową ideę, którą można nazwać sponsoringiem informacyjnym czy jakoś tak 🙂 Chodzi o to, że firma kupuje np. 20 artykułów z wybranej dyscypliny, klubu, ligi i we wszystkich tych artykułach jest wtedy wyraźnie oznaczona jako: sponsor artykułu o... Nasze badania wskazują na to, że to dość atrakcyjna forma. Dla obu stron”. Serwis ma być „pierwszym rokiem do rozwoju idei na całą Polskę”; twórcy mają w planach „około 20-50 kopii tego serwisu na zasadzie franczyzy”. Wkrótce pojawić mają się relacje wideo.

wisdio

wisdio – social wisdom (http://wisdio.com) – „wisdio z definicji ma być bezpłatnym serwisem zarówno dla osób poszukujących informacji jak i dzielących się wiedzą”, mówią twórcy projektu. Serwis ma łączyć „to co najlepsze z Quory, Stack Exchange i Aardvarka”. Projekt tworzony jest przez sześć osób i „anioła biznesu”, który finansuje pierwsze miesiące działalności oraz doradza w kluczowych aspektach. Biznesplan? „Mamy wiele pomysłów na monetyzację serwisu, jednak pozostaną one w chwili obecnej poufne. Uchylając rąbka tajemnicy, jedną z możliwości jest komercyjne udostępnianie odrębnych instancji samej platformy lub produktów ubocznych na zasadach komercyjnych”, zdradzają twórcy. Serwis jest w fazie tworzenia.

Twojamiss.pl (http://www.twojamiss.pl) – „nastawiony na reklamy” serwis, który organizuje „wybory”, w których rywalizują posiadające w nim konto kobiety. Tworzony przez jedną osobę projekt organizować może również sponsorowane wybory np. „miss produktu sponsora”. „Konkursy traktowane są jako zabawa, użytkownicy sami proponują i wybierają jakie wybory mają się pojawić na serwisie. Dziewczyny za wygrane otrzymują oryginalne laminowane dyplomy, zbierają także punkty co zwiększa rywalizację”, informuje twórca. Zaletą i wyróżnikiem serwisu mają być „prawdziwe kobiety”, które do profili dodają własne zdjęcia. W przyszłości pojawić mają się forum dla użytkowników i multimedialne komentarze. Twórca chciałby nawiązać współpracę z firmą zajmującą się sprzedażą internetową asortymentu dla kobiet.

Fotogal

Fotopik / Fotogal (http://fotopik.pl) – zgłoszony do nas pod nazwą „Fotopik” serwis działa obecnie w domenie Fotogal.pl. Projekt tworzony przez jedną osobę, „wspomaganą przez paru kolegów” ma być „prosty, łatwy i ascetyczny” i umożliwiać ma zamieszczanie własnych galerii zdjęć. Jak ma zarabiać? „W pierwszej fazie serwis ma nie zarabiać, żeby nie zniechęcać do siebie. Jeżeli uzbiera się już odpowiednia masa krytyczna, to z pewnością zostaną dodane do serwisu reklamy. Planujemy też dodanie usług wywoływania zdjęć. W dalszej przyszłości fotograficzny sklep internetowy”, mówi twórca.

Od Redakcji

Dzisiejszy przegląd zdecydowanie należy do wisdio. Projekt ciekawy, choć trudno jeszcze coś więcej o nim powiedzieć. Będziemy obserwować jego rozwój, bo ambicje twórcy mają spore, co cieszy.

A jeśli dłużą Wam się wakacyjne wieczory polecamy szklaneczkę dobrej whisky, znalezienie kogoś na e-drinking.com i wspólne sprawdzenie, która z pań zdobyła tytuł „Miss szalonego zdjęcia”.

Poprzednie przeglądy znaleźć można pod tym adresem.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook