Prezentujemy osiemnasty już przegląd startupów. Znalazły się w nim serwis antyczny, referencyjny, tapetowy, łowczy oraz językowy. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Kochamantyki.pl (http://kochamantyki.pl) – prowadzony przez jedną osobę serwis poświęcony antykom. Projekt tworzony przy współpracy fotografa, korektora, prawnika, kolekcjonerów oraz marszandów. Wyróżnikiem serwisu na tle konkurencji jest prowadzona wycena i identyfikacja staroci drogą on-line, cykl kolekcjonerskich porad prawnych oraz szczegółowe kalendarium giełd staroci wraz z mapką. Docelowo serwis zarabiać ma dzięki reklamom i usługom (wycena, wpisy w katalogu branżowym oraz ogłoszenia kupna/sprzedaży). Wśród możliwych partnerów twórca wymienia: agencje reklamowe posiadające klientów z branży kultura i sztuka.
Referencjeonline.pl (http://referencjeonline.pl) – „istotą serwisu jest możliwość łatwego pozyskiwania opinii na swój temat przez zarejestrowane firmy”, przekonuje twórca serwisu. W celu otrzymania opinii, przedstawiciel zarejestrowanej firmy wysyła na adres e-mail partnera handlowego, link kierujący do specjalnego formularza. „Istotne jest to, że zakres wykonanych prac oraz wszystkie dane zleceniodawcy wprowadza zarejestrowana firma (zleceniobiorca)”. Partner handlowy (zleceniodawca) ocenia jakość wykonanych prac, czas realizacji oraz „jakość” kontaktów handlowych, dodając krótka ocenę (wolny tekst) oraz podając swoje imię, nazwisko i stanowisko. Zarejestrowana firma może zostać wyszukana w serwisie poprzez “słowa kluczowe” określające zakres jej działalności. Pozycja danej firmy w wynikach wyszukiwania zależy od ilości opinii / referencji oraz wystawionych ocen. Serwis zarabiać ma płatnych kontach premium.
Tapety.tv (http://tapety.tv) – serwis oferujący grafiki, który chce zarabiać na reklamach. „Istnieją podobne serwisy, aczkolwiek są z poprzedniej epoki… Tapety 1024×768 to już przeżytek. Serwis Tapety.tv nakierowany jest na tapety w najwyższych rozdzielczościach Full HD, Dual monitor, etc.”, przekonuje twórca serwisu. Dodatkowo „serwis został zaprojektowany w specyficzny sposób”. Projekt poszukuje sponsora, który pomógłby w pozycjonowaniu.
hunterzy.pl (http://www.hunterzy.pl) – serwis agregujący oferty zakupów grupowych. Tworzony przez dwie osoby „pod skrzydłami firmy Strasoft”. Projekt zarabiać ma na reklamie. Jak przekonują twórcy jest to „pierwszy tego typu serwis (działa od sierpnia), a obecna konkurencja jest mniej czytelna i przejrzysta”.
LingoLab (http://LingoLab.pl) – „Internetowa Szkoła Językowa”, w tworzeniu której wzięło udział dotychczas kilkanaście osób, specjalistów z różnych branży, między innymi angliści, metodycy językowi, project managerowie IT, developerzy, grafik. „Serwis i sam model nauki języków obcych przez internet przy pomocy video-konferencji na żywo jest nowością na polskim rynku”, przeczytaliśmy w zgłoszeniu. W początkowej fazie rozwoju serwis jest dofinansowany ze środków UE. W przyszłości pojawić mają się nowe rodzaje kursów językowych (m.in. chiński). Twórcy poszukują partnerów, którzy pomogliby w „ aktywnej promocji w mediasferze, blogosferze, internecie”.
Powyższe serwisy zgłoszone zostały na przełomie września i października. Jak więc widzicie staramy się nadganiać. Wciąż prosimy jednak o cierpliwość – na pewno o Waszych projektach wspomnimy.
A z powyższego zestawiania, które podobały Wam się najbardziej?
Poprzednie przeglądy znaleźć można pod tym adresem.
