About.me – wizytówka to za mało?

Opublikowane 17 stycznia 2011, autor: Sylwester Kozak

7

About.me pozyskał inwestora już po kilku dniach od startu, o czym pisaliśmy na e-biznes.pl. Serwis pozwala na tworzenie swego rodzaju osobistej wizytówki, gdzie poza naszymi danymi możemy dodać na przykład informacje o kontach społecznościowych.

W czasie gdy Facebook oferuje znacznie większe możliwości zamieszczenia informacji o sobie, każdy inny projekt – w tym about.me – powinien mieć swój wyróżnik. Już po wejściu na stronę główną widać co jest nim w przypadku opisywanego serwisu – to wygląd. Czy to jednak wystarczy, aby osiągnąć sukces?

Jedną z pierwszych informacji, które uzyskujemy po zalogowaniu się do about.me są statystyki. Przyznam szczerze, że na początku mocno mnie to zdziwiło. Po kilku chwilach jednak doszedłem do wniosku, że ma to sens. W końcu, skoro zdecydowaliśmy się na stworzenie własnej internetowej wizytówki, to powinna być dla nas istotna informacja o gościach, prawda? W dalszych krokach możemy wybrać tło oraz czcionki. I to chyba jest przewagą projektu: strony tworzone w about.me są po prostu ładne.

I na tym właściwie kończy się funkcjonalność about.me. Czy to wystarczy, abyśmy o projekcie pamiętali za rok? Jeśli sukces zdefiniujemy jako pozyskanie inwestora, to twórcom udało się go zrealizować w rekordowo krótkim czasie. Jeśli zdefiniujemy go jako pozyskanie nowych użytkowników to może być nieco trudniej.

Galeria

Szansa zainspirowania polskich startupów

Pierwsze pytanie jakie należałoby sobie postawić, czy jest miejsce na taki produkt na lokalnym rynku. Wielokrotnie podkreślałem, że właściwie poza Facebookiem, nasz rynek jest zdominowany przez lokalnych graczy i to właśnie z jednej strony może być szansą – bo można stworzyć bardzo dopasowany produkt. Z drugiej zaś strony – Ci lokalni gracze są w stanie zrobić podobny produkt niewielkim nakładem sił mając zdecydowaną przewagę w postaci zarejestrowanych użytkowników.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook