W dwunastej edycji naszego przeglądu startupów prezentujemy serwisy uczące się tego, co lubi użytkownik, wakacyjno-wynajmujące, lokalizujące, poradnikowo-zakupowe oraz lipdubowe. Serdecznie zapraszamy!
LipDub.in (http://lipdub.in) – niekomercyjny serwis, który zrealizował Michał Stanowski we współpracy z grupą autentyk.com. Jego celem jest gromadzenia nagrań „lipdub” w atrakcyjnej formie. Po zebraniu odpowiedniej ilości nagrań w serwisie oraz wypromowaniu go, twórca projektu chce przeprowadzić „LipDub World Cup”, gdzie co tydzień, systemem pucharowym, walczyły będą ze sobą (na facebookowe „lajki”) najlepsze nagrania lipdub ze świata.
Totutam.pl (http://totutam.pl) – współfinansowany ze środków unijnych serwis, który „sam się uczy tego co lubi użytkownik, proponując mu tylko te wydarzenia go interesują”. Dochody twórców pochodzić mają z promocji treści w ramach serwisu. Na koniec roku projekt ma mieć ok. 10 tys. użytkowników. Wśród zapowiadanych nowości: rozbudowa bazy wydarzeń i imprez oraz wprowadzenie profilu użytkownika zaawansowanego.
Wakacyjny Wynajem (http://www.wakacyjnywynajem.pl) – „tym co nas wyróżnia od baz noclegowych, jakich mnóstwo w polskim internecie jest fakt, że postawiliśmy na usystematyzowanie i jakość merytoryczną publikowanych na naszych łamach ogłoszeń”, przekonują twórcy projektu. Serwis zarabiać ma płatnościach za zamieszczanie ogłoszeń wynajmu nieruchomości wakacyjnych. Planowana liczba użytkowników: 7 – 10 tys. dziennie.
Lokter.pl (http://www.lokter.pl) – jeden z pierwszych w Polsce serwisów opartych na geolokalizacji, porównujący się do takich projektów jak Gowalla czy Foursquare. Docelowo portal ma zamiar zarabiać przez sprzedaż ofert kont premium dla użytkowników biznesowych. Spodziewana ilość użytkowników: minimum 10 tys.
JakKupować.pl (http://www.jakkupowac.pl) – serwis „jako jedyny dostarcza konsumentom informacje o tym jak i gdzie kupować poszukiwany produkt”. Zarabiać ma dzięki reklamie, usługach dla sklepów (wpis Premium, Certyfikat Jakości, odpłatne udostępnianie artykułów). Serwis tworzy sześć osób, a jego właścicielem jest firma Cyfrowe.pl. Wśród planowanych nowości wymienia się skróty artykułów-poradników w formacie PDF (maks. dwie strony), w których zawarte będą najważniejsze informacje z danego tekstu.
Przypomnijmy, że nasze przeglądy startupów pokazuję te serwisy, które napisały do nas za pomocą formularza, a których nie opisujemy w dużych recenzjach. Nie oceniamy ich, cytujemy jedynie ich twórców, dajemy Wam szansę na ich poznanie i ocenę.
Pozostałe przeglądy znaleźć można pod tym adresem.
