Ósmy już odcinek naszego przeglądu startupów, które zgłosiły się do nas za pomocą formularza, a którymi nie zajmujemy się szerzej w ramach recenzji to pięć projektów: rowerowy, traktujący o użyteczności stron internetowych, finansowy, e-handlowy oraz instruktażowy. Zapraszamy!
BikeFama.pl społeczność rowerzystów (http://bikefama.pl) – idea serwisu rozwijała się od 2006 roku, kiedy twórcy BikeFama.pl (bracia Tomasz i Łukasz Jeska) stworzyli wortal rowerowe.net. Serwis społecznościowy dla rowerzystów, który zarabiać ma na reklamach i umowach partnerskich. W przyszłości powstać ma sklep rowerowy. W serwisie zarejestrowanych jest ponad 1800 osób, które piszą blogi, organizują konkursy, dodają zdjęcia i artykuły.
WzorceUsability (http://www.wzorceusability.pl) – serwis z założenia nie jest komercyjny, ma być „narzędziem, za pomocą którego z jednej strony przekazywana jest wiedza, a z drugiej strony – promowane są usługi”. W planach twórców jest dalsze uzupełnianie treści, aby dojść do min. 50 opisanych wzorców projektowych.
RatyBezSpreadu.pl (http://RatyBezSpreadu.pl) – serwis z informacjami dla kredytobiorców hipotecznych. Ma generować przychody dla projektu InternetowyKantor.pl, w przyszłości mogą pojawić się usługi dla kredytobiorców zadłużonych w innych walutach czy sprzedaż danych odnośnie kursów walut polskich banków. Funkcjonalności serwisu obejmują m.in. kalkulator oszczędności, forum pytań i odpowiedzi. Wśród zapowiadanych nowości twórcy wymieniają rozbudowę kalkulatora, bazy kursów walut i spreadów wszystkich polskich banków, nowe pytania i odpowiedzi.
Instrukcje.com.pl (http://www.instrukcje.com.pl) – „unikalny serwis stanowiący bazę instrukcji i porad dla sprzętu sportowego, fitness i turystycznego”. Projekt utrzymywać ma się z reklamy banerowej, umieszczanej w instrukcjach, oraz konkursów i porad sponsorowanych. Instrukcje dodawać mogą sami użytkownicy.
Zubibu (http://www.zubibu.com) – serwis „umożliwiający szybkie i łatwe uruchomienie mobilnej sprzedaży internetowej”. Zubibu jest płatne w ramach comiesięcznego abonamentu. Twórcy docelowo chcą obsługiwać „tysiące” sklepów internetowych. Wyróżnikiem serwisu ma być możliwość „uruchomienia sprzedaży w ciągu kilku minut”, w formie zoptymalizowane dla urządzeń mobilnych (aktualnie wsparcie dla iOS – również dla iPad’a oraz systemu Android).
Przypominamy, że w ramach przeglądu opisujemy wszystkie serwisy, które zgłosiły się do nas z prośbą o recenzję. Nie oceniamy tu tych projektów – pokazujemy je tylko, korzystając z informacji, które dostaliśmy w ramach naszego formularza. Możecie oczywiście śmiało oceniać i komentować powyższe projekty.
Pozostałe przeglądy znaleźć można pod tym adresem.
