Kontynuując wpisy o startupach przeznaczonych dla małych firm dziś na łamach wystartowali.pl opiszemy aplikację agrii.com. Usługa jest przeznaczona dla osób, które dużo czasu spędzającą na spotkaniach biznesowych, która ma na celu zebranie i zorganizowanie informacji oraz ustaleń. Publiczna beta projektu jest dostępna od 23. sierpnia.
Na samym wstępie, przyznaję, podszedłem optymistycznie do projektu z prostej przyczyny. Wcześniej nie widziałem podobnej usługi, tak więc jest szansa na świeże tchnienie. Częściowo tak jest. Zacznijmy jednak od początku. Tutaj miła niespodzianka – nie musimy się rejestrować. Wystarczy konto na Facebooku. Później niestety jest trudniej. W aplikacjach, które nie tylko dają rozwiązanie softwarowe ale również swego rodzaju filozofię bardzo przydatne są porady, tutoriale i przykłady, aby korzystanie z nich było optymalne i zgodne z założeniami producenta. Niestety agrii.com nie ma obecnie żadnej bazy wiedzy, sami musimy przedzierać się przez terminologię producenta i poznawanie sposobu obiegu informacji w grupie. Właściwie poza stroną tytułową projektu nie znajdziemy nic więcej.
Kolejną wadą jaką można wskazać jest niekompatybilność ze wszystkimi przeglądarkami – np. pod Safari dodawanie notatek całkiem się wysypuje i zmiany nie są zapisywane. Zamiast Linii czasu z naszymi spotkaniami zobaczymy tylko pustą przestrzeń. Takie błedy obecnie nie powinny się zdarzać – mimo, że projekt jest w wersji beta.
Wydaje mi się, że jeśli agrii.com nie zaoferuje nowych usług a przede wszystkim instrukcji korzystania to użytkownicy pozostaną przy zwykłym mailu rozsyłanym po spotkaniu. Dla mnie niestety rozczarowanie.
Komu może się przydać?
Tak jak napisałem na wstępie, oprogramowanie jest przeznaczone dla osób, które sporo czasu spędzają na spotkaniach. Często w takich sytuacjach pojawia się problem z notowaniem ustaleń i koordynowaniem dalszych prac. Oprogramowania obecnie nie można jednak wykorzystać jako codziennej listy zadań.
Galeria
Szansa zainspirowania polskich startupów
Wydaje się, że lepszym rozwiązaniem, które może zainspirować naszych przedsiębiorców jest pisanie dodatków do programów pocztowych ułatwiających edycję maili po spotkaniu, czyli np. przydzielenie zadań do osób z książki adresowej, pytań do późniejszej odpowiedzi, propozycji czy podjętych decyzji.
Aktualizacja!
Dobra sława Wystartowali.pl sięga daleko poza polskie granice… Skontaktowali się z nami twórcy opisywanego serwisu, porozmawialiśmy trochę o ich projekcie. Oto jak Daniil Harik z Agrii.com podsumował naszą recenzję:
Jesteśmy świadomi problemów związanych z różnymi przeglądarkami i jest to dla nas obecnie priorytet. By uczynić agrii.com nieco łatwiejszym stworzyliśmy specjalny screen-cast, który bardzo niedługo pojawi się na YouTube.
Macie też całkowitą rację – przeciętni użytkownicy nie będą raczej wykorzystywali agrii.com. Integracja z klientami pocztowymi, kalendarzami i smartfonami może uczynić serwis bardziej atrakcyjnym i wartościowym dla przeciętnych użytkowników. Planujemy uruchomić specjalny plugin dla Outlooka około października i pracujemy nad integracją z Gmail’em.
Jesteśmy otwarci na Wasze pomysły i wdzięczni za informację zwrotną.
