Przedstawiamy piąty już przegląd startupów, które zgłosiły się do nas za pomocą formularza, a których nie opisujemy w „dużych” tekstach. A dziś: serwis promocyjny, budzik komputerowy, projekt fitness, filmowy oraz… „młodszy braciszek Facebooka”. Zapraszamy!
Najlepsze-Promocje.pl (www.najlepsze-promocje.pl) – serwis zarabiający przede wszystkim na umieszczaniu reklam (Google i promowanych produktów). Projekt ma być „przyjazny dla użytkownika”, prezentując posegregowane w kategorie oferty. W chwili zgłoszenia odwiedzało go ok. 100 osób dziennie. „W sieci istnieje kilka serwisów poświęconych promocjom lecz działają one głównie na zasadzie wyświetlania gazetek lub dodawaniu promocji przez użytkowników. U nas to same sklepy dodają artykuły promowane co pozwala użytkownikom w szybki i nieograniczony sposób przebierać w tysiącach już umieszczonych promocji” – przekonują twórcy serwisu. W najbliższym czasie zwiększona ma zostać baza informacji o promowanych artykułach. Partnerem serwisu mogą zostać „sklepy internetowe lub duże sieci sklepów oferujące swoim klientom promocje”.
KlubyFitness.com (http://klubyfitness.com) – serwis będący katalogiem klubów fitness w Polsce. Chce zarabiać na sprzedaży płatnych pakietów obecności w katalogu, a w przyszłości – urządzeń fitness. Projekt ma obecnie ok. 300 użytkowników miesięcznie, planuje – 30-60 tys. W przyszłości pojawią się w serwisie newsy o tematyce fitness, strony dla trenerów, społeczność klubów. Partnerem serwisu może zostać firma „organizująca targi fitness oraz wszelkiego rodzaju eventy dla tej grupy firm, także sklep czy hurtownia urządzeń do siłowni oraz klubów fitness”.
Superbudzik.pl (www.superbudzik.pl) – serwis tworzony przez dwie osoby i nienastawiony na pozyskiwanie dochodów. „Jeżeli chodzi o użytkowników to wiadomo, że nie jest to żaden serwis społecznościowy ani nic w tym rodzaju. Jest to po prostu budzik. Dzienna liczba użytkowników waha się w granicach 30-40”, przeczytaliśmy w zgłoszeniu. Serwis chce się wyróżniać „unikalną grafiką i intuicyjną obsługą”.
MotionFreaks (http://motionfreaks.pl) – tworzony przez dwie osoby serwis poświęcony grafice 2D i 3D, filmowi, montażowi itp. Projekt ma zarabiać wstępnie na reklamach, „a w miarę rozwoju na produktach płatnych w postaci poradników, tutoriali, kursów itp. Ze spodziewanych nowości twórcy wymieniają „nowe serie artykułów traktujące o blaskach i cieniach pracy w branży”.
Facebuszek (http://facebuszek.pl) – jak przeczytaliśmy w zgłoszeniu „Facebuszek to polski młodszy braciszek amerykańskiego Facebooka (…). Nastawiony jest na polską społeczność, a do tego nie wymaga osobnego konta, korzysta z dotychczasowych kont na Twitterze i Facebooku”. Biznesplan? „Gdy Facebuszek zdobędzie odpowiednią liczbę użytkowników, chcemy wprowadzić nieagresywne reklamy w bocznej kolumnie, tak jak to jest na Facebooku” – zdradzają twórcy. Nad projektem pracuje kilka osób, które korzystają również ze wsparcia „społeczności open source”. Do końca roku serwis ma zdobyć 10 tys. użytkowników. W najbliższej przyszłości planowana jest „większa integracja z Twitterem oraz implementacja protokołu PubSubHubbub”.
Poprzednie „przeglądy” znaleźć można pod tym adresem.
