VenueSeen.com – monitorowanie mediów społecznościowych

Opublikowane 20 lipca 2012, autor: Marta Michałek-Machniewska

1

Wiele serwisów internetowych istniejących w sieci oferuje usługi polegające na monitoringu sieci społecznościowych, które coraz mocniej się rozbudowują. Należy powiedzieć, że usługi te zwykle mają podobny zakres. Nieco inną formę monitoringu zaoferował nowy serwis internetowy dla firm.

Mowa tu o portalu VenueSeen.com, który swoją ofertę kieruje przede wszystkim do sfery biznesowej. Udostępnia on w trybie online dla swoich klientów fizyczne lokalizacje materiałów zdjęciowych odnoszących się do konkretnej firmy, marki, produktu czy usługi. Dzięki temu przedsiębiorca od razu może nawiązać kontakt z użytkownikami, którzy komentują, polecają, albo krytykują jego działalność. Może podziękować za wsparcie, wyjaśnić wątpliwości, odpowiedzieć na zarzuty – słowem, zawiązać interakcję z internautami i w ten sposób próbować budować bazę lojalnych klientów. Dodatkową zaletą takiego ciągłego monitorowania mediów społecznościowych pod kątem zdjęć umieszczanych przez użytkowników jest to, że może on w wybrany sposób budować swoją społeczną tożsamość.

Serwis VenueSeen.com za punkt oparcia bierze to, że ludzie korzystają z mediów społecznościowych do dzielenia się swoimi doświadczeniami, także konsumpcyjnymi. Każdy z nas pisał kiedyś na swoim profilu na Facebooku, czy w innym serwisie o podobnym profilu działalności, że korzystał z usług tej i tej restauracji. Piszę, co mi się podobało, a co zmieniłabym w ofercie danej firmy. Polecam przyjaciołom usługodawców, chcąc im pomóc w poszukiwaniach elektryka, czy doradcy finansowego. Jest to rzecz całkowicie naturalna. Na podstawie takich komentarzy firmy, które je monitorują mają szansę na dopasowanie swojej oferty do potrzeb klientów.

Do kogo skierowana jest oferta VenueSeen.com? Głównie do firm, których klienci używają mediów społecznościowych w celu wymiany doświadczeń z przyjaciółmi i znajomymi. VenueSeen.com zapisuje lokalizacje konkretnych zdjęć i komentarzy dotyczących danej firmy z serwisów Instagram, Foursquare, czy Foodspotting, i przekazuje je w spójnym raporcie użytkownikom. Serwis powiadamia za pośrednictwem poczty mailowej o nowych zdjęciach lub komentarzach, dzięki czemu użytkownik może od razu zaangażować się w odpowiedzi na stawiane mu pytania. VenueSeen.com udostępnia narzędzia, łączące firmy z ich klientami. Za pomocą jednego kliknięcia, użytkownik może odpowiedzieć na komentarze i zdjęcia zamieszczane w serwisach społecznościowych Facebook, Twitter i Pinterest.

Galeria

Szansa dla polskich startupów

Polskim firmom również przydałaby się opcja spójnego, kompleksowego monitorowania mediów społecznościowych, pod kątem zdjęć i komentarzy pozostawianych przez użytkowników, na temat danego przedsiębiorstwa i jego oferty. Na tej podstawie oferty produktów i usług mogłyby być lepiej dopasowywane do wymagań konsumentów. Co prawda, istnieją podobne usługi w polskiej sieci, ale nie są one tak rozbudowane, jak w VenueSeen.com.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

  • niupai

    tinyurl.com/l3cselt

Wystartowali.pl on Facebook