Sitomic.com – praktyczne zastosowanie kodów QR w biznesie

Opublikowane 07 czerwca 2012, autor: Marta Michałek-Machniewska

3

Kody QR powszechnie wykorzystywane w marketingu mobilnym w Japonii i Korei, mogą już wkrótce podbić cały świat, a to za sprawą ich popularyzacji przez firmy z różnych branż. Należy powiedzieć, że dziś kody QR znajdują zastosowanie przede wszystkim w dziedzinie sprzedaży, ale za ich pośrednictwem można również prowadzić działania stricte marketingowo-reklamowe.

Serwis Sitomic.com pozwala na tworzenie kodów QR, w których zawarta jest wizytówka danej firmy wraz z adresami do profili w serwisach społecznościowych – Facebook, Twitter, czy LinkedIn. Po zeskanowaniu kodu QR wydrukowanego na materiałach reklamowych firmy, czy na jej wizytówkach, klient ma od razu, bezpośredni dostęp do założonych przez przedsiębiorstwo profili w serwisach społecznościowych. Może śledzić jej aktywność na Facebooku, czy pojawiające się informacje na Twitterze.

Trzeba powiedzieć, że pomysł, którym posłużył się serwis Sitomic.com jest interesujący. Jako przedsiębiorca nie muszę wydawać pieniędzy na kampanie, które mają na celu rozpropagowanie informacji o założonych przeze mnie profilach społecznościowych. W jednym miejscu, na przykład na wizytówce rozdawanej klientom mogę wstawić kod QR, który za jednym zamachem pokaże klientowi mój profil na LinkedIn, fanpage na Facebooku, gdzie będzie on mógł zapoznać się z moimi produktami, czy też konto na Twitterze, gdzie dowie się o zmianach promocji czy innych, potrzebnych informacjach. Klient nie musi już poszukiwać linków do stron na Facebooku, Twitterze czy LinkedIn, ma je zgromadzone wszystkie w jednym miejscu, w kodzie QR.

Z perspektywy samej firmy, serwis Sitomic pozwala na przeglądanie analiz pokazujących, ile razy kod wygenerowany dla firmy został zeskanowany i następnie udostępniony. Daje to ogólny zarys tego, czy taka kampania reklamowa ma sens i należy ją kontynuować, czy też nie.

Galeria

Szansa dla polskich startupów

W naszym kraju kody QR widzi się rzadko, ale z czasem może to ulec zmianie. Zainwestowanie w serwis pozwalający na zastosowanie w praktyce takich kodów, może przynieść realne zyski, zwłaszcza, że jeszcze nie ma takiej usługi na naszym rodzimym rynku. Warto więc zaczerpnąć wzór z serwisu Sitomic.com i rozpocząć własny biznes polegający na oferowaniu i rozpowszechnianiu kodów QR z linkami do profili firm w serwisach społecznościowych i nie tylko.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook