Ciekawe startupy – przegląd #69

Opublikowane 08 czerwca 2012, autor: Dawid Zaraziński

4

W kolejnym przeglądzie startupów, które zgłosiły się do nas, a których nie opisujemy w ramach dużych recenzji przedstawiamy serwisy graficzny, okazyjny, egzaminacyjny, projektowy oraz kinowy. Smacznego!

fajnelogo.plfajnelogo.pl

fajnelogo.pl (http://fajnelogo.pl) – tworzony przez dwie osoby projekt, który pośredniczy w sprzedaży logotypów i zarabia na prowizji. Serwis świadczy też usługi dodatkowe: konwersja logo na dowolny format graficzny (10 zł), zmiana nazwy, koloru lub czcionki (25 zł), modyfikacja całego projektu logo (90 zł).

Mojeokazje (http://Mojeokazje.com) – „strona skierowana jest do klientów, którzy szukają ciekawych okazji zakupowych. Poprzez prosty system masz możliwość pobrać kupon rabatowy na daną usługę lub produkt. Kupon w Moich okazjach może być zarówno płatny jak i darmowy. Po wypełnieniu formularza otrzymujesz na podany adres e-mail, kupon z opisem i sposobem jego realizacji. Prosty i intuicyjny system bez rejestracji!”, czytamy na stronach serwisu tworzonego przez cztery osoby. Projekt zarabiać ma na opłatach od partnerów za „pozyskanie leada (wypełniony formularz)”. W przyszłości pojawić ma się „integracja z  dedykowanymi sklepami internetowymi”, a możliwymi parterami serwisu są „duże sieci sprzedaży obsługujące kody rabatowe”.

zdamyto.plzdamyto.pl

zdamyto.pl (http://www.zdamyto.pl) – serwis „skierowany przede wszystkim do osób, które zamierzają zdobyć prawo jazdy. Jeżeli jesteś jedną z nich zapraszamy! Tylko w serwisie Zdamyto.pl spotkasz ludzi z Twojego miasta, z Twojej szkoły jazdy czy też tych, którzy mają egzamin w tym samym dniu co Ty!”, dowiadujemy się ze strony serwisu. Projekt zarabiać ma dzięki „płatnym usługom, abonamentom, prowizjom, reklamie”. Czwórka twórców ma ambicje „być największym serwisem o tematyce prawa jazdy w Polsce”. Wyróżniki? „Nikt nie oferuje panelu dyskusyjnego i możliwości dzielenia się swoimi doświadczeniami z kursu i egzaminu bezpośrednio pod grafikami przedstawiającymi skrzyżowania z tras egzaminacyjnych”, przekonują twórcy.

Youngolive (http://youngolive.com) – projekt zarabia na opłacie abonamentowej, przychodach z reklam oraz opłatach za usługi specjalnie. Serwis tworzony jest przez cztery osoby, a jego pierwsza wersja uruchomiona została niespełna dwa miesiące temu. „Sam portal jest dość złożonym pomysłem, zbliżonym koncepcyjnie do portali freelancerskich różniącym się jednak znacznie w swych założeniach”, informują twórcy. Grupą docelową projektu są małe i średnie firmy oraz niezależni eksperci, a zakres świadczonych usług obejmuje pozyskiwanie nowych zleceń i ich realizację („serwis oferuje proste narzędzia pozwalające na skuteczne zarządzanie projektem). Twórcy myślą obecnie o polskim, niemieckim i ukraińskim rynku (kolejne kraje w przyszłości). „Chętnie współpracujemy z wszystkimi firmami czy instytucjami, które wierzą w ideę dzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami oraz w budowanie własnego rozwoju na zasadach partnerskich”, dodają twórcy.

tuptai.pltuptai.pl

Tuptai.pl (http://tuptai.pl) – „obecnie systemy sprzedaży biletów przez internet posiadają tylko duże sieci kinowe. Ideą Tuptai jest stworzenie takich samych możliwości kinom studyjnym – bez konieczności wydawania ogromnych kwot na zakup oprogramowania i jego utrzymanie. Dzięki tej idei widzowie zyskają możliwość szybkiego kupna biletu także na ambitne projekcje”, czytamy w zgłoszeniu. Nad projektem pracują trzy osoby, które kochają kino. „Nasz model biznesowy jest oparty na prowizji od sprzedanego biletu, którą płaci organizator, czyli kino oraz na przychodach z reklam. W tej chwili model ten funkcjonuje jednak dużo prościej. Wkładamy dłonie do kieszeni, wyciągamy gotówkę i inwestujemy ją w projekt”, informują twórcy. „Żeby wypróbować autorski system Tuptai i docenić jego zalety, kinomani muszą jeszcze trochę poczekać, ale prowadzimy już rozmowy z kinami w całej Polsce”, zdradzają twórcy. „Nasz idealny partner pomógłby nam nie tylko w finansowaniu bieżących wydatków związanych z infrastrukturą, ale także w nawiązywaniu kontaktów biznesowych z organizatorami”, dodają.

Od Redakcji

W dzisiejszym przeglądzie najbardziej spodobał nam się entuzjazm twórców Tuptai.pl. Miejmy nadzieję, że nie zabraknie go i da się przekuć na sprawny biznesowo projekt. Ciekawie prezentuje się również zdamyto.pl, będziemy obserwować jego rozwój.

Poprzednie przeglądy znaleźć można pod tym adresem.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook