Ciekawe startupy – przegląd #68

Opublikowane 20 kwietnia 2012, autor: Dawid Zaraziński

0

W kolejnym przeglądzie startupów, które zgłosiły się do nas, a których nie opisujemy w ramach dużych recenzji prezentujemy serwisy modowy, kulinarny, modelingowy, samochodowy oraz bonusową aplikację. Zapraszamy!

Styloskop

Styloskop (http://styloskop.pl) – „showroom dostępny online oraz offline bazujący na spersonalizowanej sprzedaży butów, torebek i biżuterii”. Personalizacja odróżniać ma Styloskop od innych podmiotów e-commerce. „Obecnie sprzedawana są produkty, które pozyskujemy bezpośrednio od partnerów (czyli takie które mamy na magazynie), jednak jak tylko zwiększy się liczba zarejestrowanych użytkowników rozszerzymy zakres sprzedaży o większą ilość dostawców butów, torebek i biżuterii. Naszym największym aktywem jest właśnie informacja o klientach którzy wypełniając styloquiz mówią nam o swoich preferencjach”, informują twórcy. W przyszłości wprowadzone mają zostać StyloDeals (czyli tzw. „dodatki flash sales”) oraz ubrania od projektantów. „Szukamy zarówno dostawców produktów jak również partnerów którzy wspomogą promocję serwisu”, dodają twórcy.

jakapizza.pl (http://jakapizza.pl) – serwis, który pozwala „wyszukać pizzerie z twojego miasta. Odpowiednie kryteria wyszukiwania pozwalają znaleźć najlepszą pizzerię. Wyszukiwarka umożliwia, także wyszukanie najciekawszych promocji prowadzonych w pizzeriach”. Projekt tworzą dwie osoby, które chcą zarabiać dzięki reklamie i płatnym usługom. Nad konkurencją wyróżniać ma się „dużo dokładniejszą” wyszukiwarką (wielkość pizzy, najbliższe pizzerie). W przyszłości pojawić ma się zaś „wyszukiwanie pizzy z wybranymi składnikami i sortowanie po najbardziej atrakcyjnej cenie oraz porównywarka wielkości pizzy”.

beModels.pl

beModels.pl (http://www.bemodels.pl) – projekt skupiający wszystkich zainteresowanych modelingiem i wizażem. Serwis wystartował 8 marca w Dzień Kobiet – zanotował od tej pory 12 tys. odwiedzin i 106 tys. odsłon. „Za miesiąc portal ma oglądać 6-10 tys. użytkowników dziennie, za 3 miesiące: 20 tys. użytkowników dziennie”, informują twórcy. Projekt zarabiać ma dzięki reklamie, a w przyszłości na płatnym dostępie do sfery premium. Nad serwisem pracuje pięć osób. Wyróżniki projektu? „Na beModels.pl trafia najlepsza treść, brak anonimowości i aspiracje stania się drugim models.com”, informują twórcy. Potencjalni partnerzy? Agencje modelek, fotografowie.

EVmobile (www.evmobile.pl) – „Giełda Pojazdów Elektrycznych”, tworzona przez trzy osoby. Obecnie serwis jest „w 100% darmowy i wolny od reklam”, a w przyszłości pojawić mają się reklamy i płatne wyróżnianie ogłoszeń. „EVmobile to pierwsza w Polsce i jedna z pierwszych na świecie giełda pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Misją EVmobile jest dostarczanie interfejsu pomiędzy sprzedającym a kupującym w dziedzinie sprzedaży pojazdów z napędem elektrycznym i hybrydowym oraz ich promocja na całym świecie, stąd międzynarodowy wymiar strony”, informują twórcy. Projekt docelowo dostępny ma być w siedmiu językach. „Szukamy osób zainteresowanych tematyką pojazdów elektrycznych (EV), które będą promować serwis na swoich stronach, blogach, FB itd Nie wykluczmay również pozyskania inwestora celem rozwoju i promocji serwisu”, dodają twórcy.

UnKill Life Time

UnKill Life Time (https://play.google.com/store/apps/details?id=your.life.helper) – tworzona przez jedną osobę aplikacja, która jest „narzędziem/grą pozwalającą zboostować użytkownika na doing your best i zaprzestanie killing time”. Aplikacja ma obecnie 100 użytkowników, planowo ma być ich 100 tys. Spodziewane nowości to „integracja z FB, Twitter – w celu umożliwienia publikacji wyników z aplikacji do tych serwisów”, dodatkowa funkcja „boostowania”, pozwalająca uzyskać lepszy „focus” oraz wersja na iPhone’a.

Od Redakcji

Pierwszy poświąteczny przegląd startupów to kilka projektów, które mają już swoje odpowiedniki. Czy beModels.pl i jakapizza.pl mają coś nowego do zaoferowania? Czy są raczej powtórzeniem już działających serwisów? Cieszy też obecność aplikacji – mamy nadzieję, że będą się one pojawiać u nas nieco częściej.

Wcześniejsze przeglądy znaleźć można pod tym adresem.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook