Ciekawe startupy – przegląd #58

Opublikowane 13 stycznia 2012, autor: Dawid Zaraziński

1

W pierwszym w nowym roku przeglądzie startupów, które zgłosiły się do nas, a których nie opisujemy w ramach dużych recenzji przedstawiamy projekty związane z pracą, nieruchomościami, zakupami grupowymi oraz weselami. Smacznego!

minifucha

miniFUCHA.pl (http://minifucha.pl) – serwis z ogłoszeniami dotyczącymi prostych prac. Projekt tworzony przez jedną osobę. „Podstawowe funkcje serwisu są bezpłatne. Opłaty będą pobierane za dodatkowe funkcje: wyróżnienia ogłoszeń, podświetlenia, wyświetlanie na pierwszych miejscach wyszukiwania”, informuje twórca. Od innych serwisów podobnego typu projekt wyróżniać ma się „dostępnością krótkich ogłoszeń (maksymalnie 3 dni) dotyczących pracy dorywczej, sezonowej, pomocy, łatwym kontaktem z pracodawcą, możliwością znalezienia fuchy lokalnie, bardzo blisko siebie”. Wśród planów na przyszłość twórca wymienia: „dotarcie do jak największej liczby potencjalnych użytkowników, wprowadzenie aplikacji na telefony komórkowe, znalezienia inwestora, inne wersje językowe i wersje dla innych krajów”.

Wypatrzone (www.wypatrzone.com) – tworzony przez „społeczność” serwis, który „ma zadanie ujawniać manipulacje cenowe odbywające się na portalach zakupów grupowych”. Projekt zarabiać ma „poprzez reklamę tych samych usług za znacznie niższe ceny niż w portalach zakupów grupowych”. „Nieświadomość kupujących jest tak duża, że myśląc ze płaci połowę ceny nie szuka rzeczywistej cen danego produktu. Ponieważ na portalach zakupów grupowych również pojawiają się prawdziwe promocje – my staramy się też o tym informować”, przekonują twórcy.

opendoor

Opendoor (http://opendoor.pl) – „portal nieruchomości” tworzony przez siedem osób, będący częścią grupy kapitałowej OCG. Serwis zarabiać ma dzięki reklamie i płatnym usługom. Wyróżnikiem ma być „bardzo szerokie potraktowanie tematu”, „codzienna aktualizacja treści” oraz dostępność „interaktywnej mapy”. „Od partnera oczekujemy współpracy merytorycznej. Miło byłoby też mieć kilku sponsorów głównych”, informują twórcy.

e-posredniak.pl (http://www.e-posredniak.pl) – tworzony przez agencję reklamową Trio System serwis, który na tle innych projektów udostępniających oferty pracy ma wyróżniać się tym, że wszystkie jego funkcje pozostaną darmowe. „Osoby poszukujące pracy także dostają do użytku ciekawe i przydatne narzędzia, jak na przykład możliwość aplikowania na ofertę pracy wprost ze strony ogłoszenia, lub własne CV online w profilu”, czytamy w zgłoszeniu. Serwis zarabiać ma wyłącznie na reklamach. „Liczymy, że w czasie 8-12 miesięcy uda nam się dojść do miliona odsłon miesięcznie i łącznie 5-10 tysięcy zarejestrowanych użytkowników (prywatnych i firmowych)”, informują twórcy. „Już teraz użytkownicy mogą zapraszać się do znajomych. Chcemy aby mogli się także łączyć w grupy związane z wykonywaną pracą, zainteresowaniami itp. W ramach tych grup mogliby dyskutować na istniejącym już forum dyskusyjnym”, dodają.

Atrakcje na wesele

Atrakcje na wesele (http://www.wesele-atrakcje.pl) – serwis prezentujący „najlepsze pomysły na wspaniałe wesele”. Projekt tworzą dwie osoby, „para miłośników wesel”. Chcą zarabiać dzięki reklamie, a docelowo chcą osiągnąć „kilka tysięcy wizyt miesięcznie”. Wyróżnikiem projektu mają być opisy konkretnych pomysłów, atrakcji weselnych.

Od Redakcji

Mamy pierwszy przegląd w 2012 roku. Dość ciekawy, choć większość projektów wymaga dopracowania i przemyślenia swojej obecności na rynku. Twórcy wybrali sobie bardzo konkurencyjne nisze i będzie im bardzo trudno przekonać użytkowników, że mają coś ciekawego do zaprezentowania.

Ubiegłoroczne przeglądy znaleźć można pod tym adresem.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook