SocialSir.com – polub to!– zdobędziesz kupon zniżkowy

Opublikowane 10 listopada 2011, autor: Marta Michałek-Machniewska

9

Nasi południowi sąsiedzi, Czesi, zbudowali i opublikowali w Internecie interesujący startup, który wpisuje się w nurt serwisów społecznościowych. Może się wydawać, że kolejny portal tego typu nie jest najlepszym pomysłem na biznes, ale okazuje się jednak, że ma on zupełnie inny charakter niż popularne w chwili obecnej społecznościówki. Jego model biznesowy bezsprzecznie pozwoli na wypracowanie zysków jego właścicielom.

Startup czeski o nazwie SocialSir.com stworzyli Josef Buryan i Ivan Vlcek. Jest to serwis oferujący kampanie reklamowe w mediach społecznościowych w całkowicie nowej formie. Kampanie te realizowane są m.in. pod znanym wszystkim hasłem „I like it”. Serwis SocialSir.com stanowi połączenie zalet Grupona (serwisu z kuponami zniżkowymi), z Facebookiem. Kampania „I like it” wywodzi się od słynnego już na cały świat przycisku z serwisu społecznościowego Facebook „Lubię to”. Po kliknięciu na przycisk na danej stronie internetowej, na „tablicy” użytkownika pojawia się odpowiednia informacja o polubionej witrynie, produkcie, artykule, czy też osobie. Na tym właśnie opiera się idea SocialSir.com, który pozwala nie tylko „polubić” produkt czy usługę, ale jednocześnie dzięki temu zdobyć kupon zniżkowy na ich zakup.

Naciskając button „I like it” w serwisie SocialSir.com automatycznie otrzymałam na swoje konto użytkownika, jakie wcześniej założyłam, wygenerowany kod zniżkowy, który mogłam wykorzystać na zakup w konkretnym sklepie.

Model biznesowy serwisu SocialSir.com opiera się na pobieraniu prowizji od reklamodawców, pozostawiających w nim kupony zniżkowe. Jest to zupełnie nowa forma marketingu internetowego, alternatywna dla reklamy bannerowej, czy FanPage na Facebooku. Oferta serwisu skierowana jest do wszelkiego rodzaju firm i instytucji, które chciałyby promować swoją działalność biznesową w mediach społecznościowych.

W serwisie znalazłam pełen cennik skorzystania z produktu SocialSir.com, czyli z kampanii reklamowej w mediach społecznościowych. Kampania na Facebooku to koszt zaledwie 7 dolarów miesięcznie, na Twitterze – również 7 dolarów miesięcznie, zaś kampania LinkedIn pociąga za sobą dwukrotnie wyższe, miesięczne koszty.

Galeria

Szansa dla polskich startupów

Mogę powiedzieć, że SocialSir.com w moim odczuciu stanowi połączenie możliwości Facebooka, w kwestii prowadzenia kampanii reklamowych sklepów internetowych, Facebook Pages produktów i usług, jak również samych kuponów zniżkowych, doskonale znanych mi z popularnego dziś Grupona. Kliknięcie na przycisk „I like it” to nie tylko wyraz aprobaty dla sklepu czy produktu, ale również oznaka tego, że chciałabym to coś kupić.

Serwis jak się dowiedziałam, w chwili obecnej działa w Czechach i na Słowacji, ale jego twórcy nie wykluczają rozszerzenia obszaru swojego działania. Już teraz jest przygotowana wersja anglojęzyczna SocialSir.com. Dla Polski można stworzyć bliźniaczy serwis, który podobnie jak SocialSir.com oferowałby zupełnie nową formę reklamy internetowej. Jak dotychczas, nikt nie zaproponował takiego serwisu, co jest szansą także dla polskich twórców startupów.

Serwis czerpie korzyści od reklamodawców, jak i klientów będących agencjami reklamowymi, które chcą skorzystać z produktu oferowanego przez SocialSir.com.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

  • Piotr Bargiel

    Znaczy się, dostaję kupon w chwilę po polubieniu strony albo oferty i (automatycznym) poinformowaniu o tym znajomych na fb? Świetny pomysł! Szkoda tylko, że łamie regulamin Facebooka…

  • SocialSir

    Prosze nastudiowac regulamin Facebooka 🙂 Tlumaczylismy to juz paru agencjam reklamowym, ale w koncu zrozumialy o co tu chodzi 🙂

  • SocialSir

    Jeszcze chcial bym dodac, ze przygotowalismy polskie napisy do naszego spotu na http://www.youtube.com/user/SocialSir#p/a/u/0/3GNqlgi6T0c

  • Piotr Bargiel

    Studiowałem, możnaby powiedzieć, że znam na pamięć. Chciałbym wiedzieć w jaki sposób to, co robi SocialSir nie łamie, i to w kilku miejscach, punktu IV Facebook Platform Policy. Poważnie. Nie atakuję SocialSir. Powiedziałbym raczej, że sam Facebook tutaj wyraźnie stara się ograniczać podobne działania dla własnych korzyści. Zablokować PayWIthATweet już się im udało (nie musieli się za bardzo starać). A PWAT nie pobierali za swoją usługę żadnych opłat. Chyba, że czegoś nie rozumiem w działaniu SocialSir.

  • SocialSir

    Uzytownik SocialSir nie szerzy reklame za zyskiem finansow i dlatego nasz serwis nie przekracza Facebook Platform Policy.

  • Pingback: short term loans canada

  • Pingback: direct payday loan easy lender

  • Pingback: drugrehabcentershotline.com drug treatment centers

  • Pingback: bmi chart

Wystartowali.pl on Facebook