Ciekawe startupy – przegląd #40

Opublikowane 10 sierpnia 2011, autor: Dawid Zaraziński

1

W dzisiejszym przeglądzie startupów, które zgłosiły się do nas, a których nie opisujemy w ramach dużych recenzji, aż dwa to serwisy kulinarne. Dodatkowo CRM, copywriting i walka z nieuczciwymi instytucjami. Zapraszamy!

miniCRM

miniCRM (http://minicrm.pl) – „prosta aplikacja internetowa służąca do kontrolowania relacji między Tobą, a Twoimi klientami. Przechowuje wszystkie ważne informacje takie jak: zadania do wykonania, szczegóły ustaleń, kwoty interesów, terminy spotkań”. Serwis tworzy agencja Ageno.pl, a w projekt zaangażowane są trzy osoby. Projekt wyróżniać ma się przede wszystkim prostotą obsługi. W przyszłości pojawić mają się kalendarz, import/eksport kontaktów i innych danych, pola definiowane przez użytkownika. Serwis dostępny jest w planach abonamentowych.

magiacukru (http://www.magiacukru.pl) – tworzony przez dwie osoby serwis kulinarny zapewniający „sprawdzone przepisy na ciasta i torty”. Twórczyni strony, pani Grażyna z Międzyrzecza, zajmuje się również dekoracją w stylu angielskim. Serwis utrzymywać ma się z reklam.

niedajmysie.pl

Niedajmysie.pl (http://niedajmysie.pl) – w obecnej chwili całkowicie darmowy serwis, którego celem jest łączenie osób chcących dochodzić swoich praw naruszonych przez nieuczciwe firmy. „Wymieniajcie doświadczenia i dokumenty, konsultujcie się z innymi użytkownikami, wspólnie znajdźcie rozwiązanie Waszego problemu”, przekonują twórcy projektu. W przyszłości planowane jest wprowadzenie płatnych usług oraz reklam kontekstowych. Serwis tworzą cztery osoby, które informują, że na tle konkurencji ich projekt wyróżnia się większą ilością cech społecznościowych (np. ranking najlepszych użytkowników i zaufane osoby portalu). Możliwi partnerzy powinni pomóc w promocji rozwiązania. Twórcy poszukują również redaktorów i osób tworzących działającą w serwisie bazę wiedzy.

Total Copywriting (http://www.totalcopywriting.pl) – serwis, który podpowiada „jak pisać teksty reklamowe”. „W polskim internecie brakuje fachowej, bezpłatnej wiedzy z zakresu stricte copywritingu. Stawiam więc na wysokiej jakości treść”, mówi twórca projektu. W przyszłości pojawić mają się tłumaczenia na język polski „ponadczasowych dzieł z domeny publicznej” oraz „najbardziej dochodowych reklam”. Projekt zarabiać ma dzięki sprzedaży własnych produktów informacyjnych.

Cookie Master

Cookie Master (http://cookiemaster.pl) –  „wirtualne centrum gotowania zupełnie za darmo”. „Na razie nie myślimy o zarabianiu na programie. Można go pobrać zupełnie za darmo. Wszystko zależy od propozycji np reklamodawców” – mówi dwóch twórców projektu, studentów Politechniki Poznańskiej. „Nie istnieje żaden podobny program w sieci. Jeśli chodzi o przeliczniki kulinarne, to nie jesteśmy nawet podobni do żadnego. Nasz przelicznik przelicza produkty dokładnie, ale na ludzkie jednostki – kubki, łyżki, łyżeczki”, mówią pewnie twórcy. Cookie Master to również książka kucharska, do której można dodawać przepisy z blogów oraz własne przepisy, w pełni przeliczalne na różną ilość sztuk, osób, różne wielkości foremek czy pojemność. W przyszłości pojawić mają się wersje aplikacji dla systemów Linux i Android oraz możliwość drukowania przepisów.

Od Redakcji

Aż dwa projekty kulinarne dziś, ale znacząco się od siebie różniące. Wydaje się, że reprezentują dwa różne modele prowadzenia działalności – „stary”, oparty o reklamy, w formie blogowej oraz „nowy”, wykorzystujący potencjał aplikacji, dopasowujący się do preferencji użytkownika.

Ciekawie prezentuje się również pomysł Niedajmysie.pl. Zastanawiamy się czy na negatywnych emocjach zbudować można trwały e-biznes? Jakie jest Wasze zdanie?

Przypominamy, że poprzednie przeglądy znaleźć można pod tym adresem.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook