Google Plus szturmem wchodzi na rynek

Opublikowane 04 lipca 2011, autor: Sylwester Kozak

5

Od kilku dni większość informacji w sieci dotyczy nowej usługi Google Plus, pierwsze opinie są bardzo dobre. Google Plus mimo wczesnej i do tego zamkniętej fazy beta potrafi przekonać. W tej recenzji przedstawimy nasze zdanie na temat wpływu na rynek i globalny i polski.

W przypadku Google Plus z całą pewnością można już teraz napisać, że wpływ na rynek internetowy będzie ogromny. Przypomnijmy tylko, że wcześniejsze próby stworzenia serwisów społecznościowych przez Google (w postaci projektów Wave i Buzz) nie cieszyły się takim zainteresowaniem wśród użytkowników i oraz mediów. Większość zaproszeń odchodziła w zapomnienie po kilku dniach. Inaczej jest w przypadku Google Plus.

Google Plus to przede wszystkim produkt bardzo estetyczny. Ale to co jest jego największą siłą to „Kręgi”, w których mamy możliwość umieszczania swoich znajomych. Dzięki Kręgom jedne treści możemy kierować do rodziny, inne do partnerów biznesowych. Do zalet takiego rozwiązania nie trzeba chyba nikogo zbyt długo przekonywać.

Testowaliśmy Google Plus dość intensywnie, prawdziliśmy wiele dyskusji – wniosek jest jeden. To będzie produkt, który zmieni rynek społecznościowy. Porównanie do Facebooka jest dość naturalne, ale wydaje się, że najwięcej straci Twitter, szczególnie na rynkach na których dopiero się pojawiał. A co z NK.pl? NK ma „żelaznych” użytkowników – oczywiście wejście Facebooka na rynek polski osłabiło pozycję serwisu, jednak to wciąż NK prowadzi w tym wyścigu. Google Plus będzie z całą pewnością chciało pozyskać nowych użytkowników zarówno przez promocję nowej usługi w wyszukiwarce, jak i integrację z mailem. Czy odbędzie się to kosztem NK.pl? Wydaje się, że przeszkodą może być posiadanie konta w domenie gmail.com.

Jednak jedna z ciekawszych zmian na rynku może dotyczyć nie Facebooka, nie Twittera ale RSS. Dlaczego? Dzięki (wciąż wstępnej) wersji Sparks widać, że oprócz części społecznościowej Google chce wykorzystać potencjał leżący w przedstawianiu najnowszych informacji.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook