Ciekawe startupy – przegląd #37

Opublikowane 20 lipca 2011, autor: Dawid Zaraziński

1

W naszym cośrodowym przeglądzie startupów, które zgłosiły się do nas, a których nie opisujemy w ramach dużych recenzji kilka typowo wakacyjnych projektów. Jest coś dla fanów sportu, pięknych kobiet, zdjęć, dzielenia się wiedzą i… alkoholu. Zapraszamy!

e-drinking.com

e-drinking.com (www.e-drinking.com) – „Masz ochotę na drinka, herbatę, colę? Nie masz dzisiaj z kim wyjść? A może wolisz zostać ze szklanką w ręku rozmawiając na ciekawy temat z kimś interesującym po drugiej stronie? Ten serwis jest właśnie dla Ciebie!”, zachęcają twórcy projektu, który zarabiać ma dzięki reklamie. Wyróżnikiem serwisu ma być jego specyficzny temat. W przyszłości pojawić ma się „wiki z przepisami na drinki”. W polu „możliwy partner serwisu” twórcy wpisali „Carlo Rossi”.

Sportowe Beskidy (http://www.sportowebeskidy.pl) – „serwis sportowy dla Podbeskidzia”, który tworzy firma MediaBielsko.pl. Ideę projektu twórcy wyjaśniają tak: „Nie chcemy w nim pisać o klubach I ligowych, ale głownie o klubikach i zespołach amatorskich, o sąsiadach grających w piłkę, squasha, siatkówkę. O tym nikt nie pisze, a to zbiera oglądalność i buduje lojalnych bywalców”. Jak serwis ma zarabiać? „Biznes ma się opierać o standardowe wpłaty reklamodawców (banery, wpisy do baz danych), ale także o nową ideę, którą można nazwać sponsoringiem informacyjnym czy jakoś tak 🙂 Chodzi o to, że firma kupuje np. 20 artykułów z wybranej dyscypliny, klubu, ligi i we wszystkich tych artykułach jest wtedy wyraźnie oznaczona jako: sponsor artykułu o... Nasze badania wskazują na to, że to dość atrakcyjna forma. Dla obu stron”. Serwis ma być „pierwszym rokiem do rozwoju idei na całą Polskę”; twórcy mają w planach „około 20-50 kopii tego serwisu na zasadzie franczyzy”. Wkrótce pojawić mają się relacje wideo.

wisdio

wisdio – social wisdom (http://wisdio.com) – „wisdio z definicji ma być bezpłatnym serwisem zarówno dla osób poszukujących informacji jak i dzielących się wiedzą”, mówią twórcy projektu. Serwis ma łączyć „to co najlepsze z Quory, Stack Exchange i Aardvarka”. Projekt tworzony jest przez sześć osób i „anioła biznesu”, który finansuje pierwsze miesiące działalności oraz doradza w kluczowych aspektach. Biznesplan? „Mamy wiele pomysłów na monetyzację serwisu, jednak pozostaną one w chwili obecnej poufne. Uchylając rąbka tajemnicy, jedną z możliwości jest komercyjne udostępnianie odrębnych instancji samej platformy lub produktów ubocznych na zasadach komercyjnych”, zdradzają twórcy. Serwis jest w fazie tworzenia.

Twojamiss.pl (http://www.twojamiss.pl) – „nastawiony na reklamy” serwis, który organizuje „wybory”, w których rywalizują posiadające w nim konto kobiety. Tworzony przez jedną osobę projekt organizować może również sponsorowane wybory np. „miss produktu sponsora”. „Konkursy traktowane są jako zabawa, użytkownicy sami proponują i wybierają jakie wybory mają się pojawić na serwisie. Dziewczyny za wygrane otrzymują oryginalne laminowane dyplomy, zbierają także punkty co zwiększa rywalizację”, informuje twórca. Zaletą i wyróżnikiem serwisu mają być „prawdziwe kobiety”, które do profili dodają własne zdjęcia. W przyszłości pojawić mają się forum dla użytkowników i multimedialne komentarze. Twórca chciałby nawiązać współpracę z firmą zajmującą się sprzedażą internetową asortymentu dla kobiet.

Fotogal

Fotopik / Fotogal (http://fotopik.pl) – zgłoszony do nas pod nazwą „Fotopik” serwis działa obecnie w domenie Fotogal.pl. Projekt tworzony przez jedną osobę, „wspomaganą przez paru kolegów” ma być „prosty, łatwy i ascetyczny” i umożliwiać ma zamieszczanie własnych galerii zdjęć. Jak ma zarabiać? „W pierwszej fazie serwis ma nie zarabiać, żeby nie zniechęcać do siebie. Jeżeli uzbiera się już odpowiednia masa krytyczna, to z pewnością zostaną dodane do serwisu reklamy. Planujemy też dodanie usług wywoływania zdjęć. W dalszej przyszłości fotograficzny sklep internetowy”, mówi twórca.

Od Redakcji

Dzisiejszy przegląd zdecydowanie należy do wisdio. Projekt ciekawy, choć trudno jeszcze coś więcej o nim powiedzieć. Będziemy obserwować jego rozwój, bo ambicje twórcy mają spore, co cieszy.

A jeśli dłużą Wam się wakacyjne wieczory polecamy szklaneczkę dobrej whisky, znalezienie kogoś na e-drinking.com i wspólne sprawdzenie, która z pań zdobyła tytuł „Miss szalonego zdjęcia”.

Poprzednie przeglądy znaleźć można pod tym adresem.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

  • http://Strona(opcjonalnie) Hex

    Nie wierze w tzw Social Wisdom… Jedynym wykatkiem okazala sie Wikipedia, ale nie jest komercyjna, co uwazam za kluczowy czynnik dlaczego ludIe tak duzo czasu dla niej poswiecili, piszac tak dlugie teksty.

    Nikt nie bedzie pisal za free zeby kilku gosci zarobilo miliony. Fora to trochecos innego bo powstaly w innych czasach, sa bardzo wyspecjalizowane np. Informatycznei czesto wspierane przez tworcow, promotorow danej technologii jak np Android, microsoft etc…

    Nawet jesli sie myle i nie mam racji to troche za wczesnie na to z biznesowego punktu widzenia, chyba ze zalozyciele traktuja to jako dodatek do normalnej pracy naetacie etc. Polska nie jest nawet na etapie Tqittera a gdzie to quora…

Wystartowali.pl on Facebook