Amzini – katalog startupów na sterydach

Opublikowane 11 kwietnia 2011, autor: Sylwester Kozak

0

Facebook, Twitter, Digg – każdy z nas kojarzy te serwisy. Czy korzystając z nich każdego dnia nie zamykamy się jednak na inne? Amzini chce pomóc w odkrywaniu znacznie mniej znanych projektów.

Szukasz inspiracji do stworzenia serwisu lub chcesz się dowiedzieć czy twój projekt jest naprawdę nowy? Amzini może okazać się przydatny. My przedstawiamy nie tyle sam startup, co narzędzie, które zbiera informacje o serwisach społecznościowych.

Amzini.com to strona agregująca informacje o 850 serwisach społecznościowych. Obok Facebooka, Twittera czy YouTube znajdziemy znacznie mniej popularne, np. Aadvark, Spokeo, Entopica. Dostęp do nich uzyskamy poprzez wyszukiwarkę i katalog. Serwisy są dość szczegółowo opisane, znajdziemy tu liczbę pracowników, kapitał czy nawet dane o wieku, płci, wykształceniu użytkowników. Każdy z nich dodatkowo oceniany jest w kategoriach użyteczności, prywatności, funkcjonalności i społeczności.

Galeria

O ocenę szans biznesowych poprosiliśmy Justynę Staszewską, specjalistę ds. marketingu i PR w spółce Greenmedia – partnera serwisu wystartowali.pl.

Amzini to nie tylko katalog serwisów społecznościowych. To również potężna machina do ich wyszukiwania, porównywania, analizy i ostatecznie – wybrania tego idealnie dopasowanego do własnych potrzeb. Choć Facebook zawładnął sercami rzeszy, wciąż istnieje zapotrzebowanie na społeczności tematyczne, sprofilowane. Amzini pomaga je wyszukać na różne sposoby – po słowach kluczowych, za pomocą kategorii, popularności itp. Sporym atutem są dostępne tu statystyki opisanych społecznościówek, szczegółowe informacje uporządkowane w przejrzysty sposób. Jako pomysł unikalny, Amzini ma duże szanse, by przekonać do siebie wielu użytkowników. Jednocześnie, twórcy muszą zadbać o to, aby krąg odbiorców nie zamknął się wyłącznie na grupie analityków i speców od marketingu. Profesjonalne wykonanie witryny oraz jej przemyślana konstrukcja skłania jednak do poglądu, że twórcy znają się na rzeczy i mają pomysł, który będą konsekwentnie rozwijać.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook