Ciekawe startupy – przegląd #17

Opublikowane 02 lutego 2011, autor: Dawid Zaraziński

0

Prezentujemy pierwszy w lutym przegląd startupów. Są w nim serwisy modowy, teledyskowy, sylwestrowy, motoryzacyjny i „jedynie słuszny” handlowy. Serdecznie zapraszamy!

jakasylwetka.pl

jakasylwetka.pl (http://jakasylwetka.pl) – serwis, który jako „pierwszy profesjonalnie traktuje kwestie analizy sylwetki i wynikające z tego zagadnienie kompletowania garderoby”. Projekt tworzą dwie firmy Justyna Art – Wizaż & Styl Justyna Jazgarska oraz Iluste.pl Agencja Interaktywna; partnerami są firmy z branży odzieżowej. Serwis zarabiać ma na płatnych usługach (jednorazowe analizy sylwetki, pakiety dostępu dla wizażystów i stylistów) oraz reklamie. W przyszłości planowana jest rozbudowa o artykuły i porady kierowane do mężczyzn wraz z programem analizującym męskie sylwetki i dobierającym odpowiednią garderobę.

vClips.pl – Internetowa Baza Teledysków (http://www.vclips.pl) – „istnieje wiele serwisów, które oferują teledyski (…). Nasz serwis wyróżnia się tym, że posiada teledyski tylko i wyłącznie w bardzo wysokiej jakości, a przede wszystkim udostępnia je legalnie, na mocy licencji z ZAiKS oraz umów z muzykami i wytwórniami”. Projekt zarabiać chce na reklamie oraz na „przychodach z pobrań plików”. Na stronie głównej serwisu znajduje się informacja z listopada, zapowiadająca uruchomienie nowej wersji w lutym br.

na-sylwestra.pl

na-sylwestra.pl (http://www.na-sylwestra.pl) – projekt trzyosobowej grupy, który chce „zrobić porządek w segmencie ofert sylwestrowych”. „Baza sylwestrów”, która zarabiać chce na ogłoszeniach organizatorów imprez”. Na tle konkurencji wyróżniać ma się przystępną ceną ogłoszeń oraz prostotą.

szukajauto.pl (www.szukajauto.pl) – „pierwsza w Polsce porównywarka nowych samochodów”. Serwis tworzą trzy osoby przy współpracy agencji interaktywnej Autentika. Wyróżnikiem projektu ma być współpraca z importerami i dealerami aut. Jego twórcy skupiają się obecnie na promocji serwisu.

gdzie-kupie.pl

gdzie-kupie.pl (http://www.gdzie-kupie.pl) – „bezpłatny portal handlowy”, który utrzymywać się przede wszystkim z reklamy i usług dodatkowych dla firm. Cel twórców: stworzyć „jedyne słuszne źródło informacji o handlu w Polsce”. Na tle konkurencji ma wyróżniać się promocją przedsiębiorstw (dane kontaktowe, geolokalizacja), możliwością prezentacji produktów i usług. Działa również moduł fakturowania. Użytkownik ma możliwość obserwowania ulubionych sklepów, wyszukiwania promocji w swoim mieście. Jest również „opcja kto ma?, czyli możliwość wysyłania zapytań do firm z poszczególnych kategorii o specyficzne – trudno dostępne produkty”. Twórcy poszukują firm chętnych do uczestnictwa w sieci handlowej oraz partnerów, którzy pomogliby wypromować serwis.

W dzisiejszym przeglądzie to tyle. Był, jak sądzimy, dość ciekawy, zaprezentował różne pomysły na internetowy biznes. Które projekty Wam się podobały, a które uznajecie za kity? Dajcie znać w komentarzach.

Poprzednie przeglądy znaleźć można pod tym adresem.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook