Tuppy.com – lepsza organizacja serwisów społecznościowych?

Opublikowane 12 stycznia 2011, autor: Sylwester Kozak

1

Facebook, Twitter i inne serwisy społecznościowe konsumują coraz więcej naszego czasu. Swego rodzaju receptą na lepszą pracę z nimi może być korzystanie z agregatorów zbierających informacje z wielu serwisów. Zapraszamy do naszej recenzji Tuppy.com.

Tuppy.com według zapewnień twórców potrafi współpracować z Last.fm, YouTube, Vimeo, flickr, Twitter, LiveJournal, Google Buzz, Gmail, Photobucket, Lighthouse, GitHub, Facebook, Blogger i WordPress. W serwisie jest również możliwość skorzystania z konta płatnego (25 dol. miesięcznie), dzięki któremu możemy aktywować dodatkowe serwisy – m.in. blip.pl.

Lista obsługiwanych serwisów jest imponująca, jednak Tuppy.com tylko je agreguje – nie znalazłem żadnej informacji np. o możliwości znajdowania duplikatów. Gdy do tego jeszcze dołożymy integrację wewnętrzną między samymi serwisami (np. YouTube i Twitter) oraz powielanie informacji (np. o dodaniu przez znajomego kanału do ulubionych na YouTube) wyjdzie nam z tego całkowity szum informacyjny.

Charakter wspomoganych serwisów jest różny, różne też jest ich przeznaczenie. W mojej opinii próba integracji w jednym serwisie w wykonaniu Tuppy.com jest nieporozumieniem. Z drugiej zaś strony nie wyobrażam sobie użytkownika korzystającego ze wszystkich wymienionych serwisów. I to chyba w przypadku tego serwisu jest kluczowe pytanie – dla kogo on jest? Ja niestety nie potrafię na to odpowiedzieć, projekt programistycznie być może jest poprawny i znakomicie radzi sobie z serwisami, z których pobiera informacje. Jednak biznesowo nie potrafię go umiejscowić, mają z tym problem chyba nawet sami autorzy ponieważ na stronie nie można znaleźć przykładów użycia Tuppy.com i sytuacji, w jakich rozwiązuje on konkretny problem.

Galeria

Szansa zainspirowania polskich startupów

Idea integracji danych z serwisów społecznościowych jest na pewno interesująca. Można skupić się na tworzeniu ciekawego rozwiązania, treści którymi wypełnimy nasz serwis już istnieją w innych miejscach. Polski rynek serwisów społecznościowych ma charakter lokalny: mamy flakera, blipa czy NK. Stworzenie serwisu, który pomógłby nam w zarządzaniu informacjami z tych miejsc na pewno nie byłoby zadaniem łatwym ze względu na ich odmienność – o czym wspominałem wcześniej – jednak ciekawe rozwiązanie na pewno zostanie docenione przez użytkowników.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook