InterKursy.pl – dziel się wiedzą i zarabiaj

Opublikowane 21 stycznia 2011, autor: Dawid Zaraziński

8

Szkolenia, kursy dokształcające, poradniki – edukacja przez internet to nie tylko znak czasu: to również poważny biznes. Swój pomysł ma serwis InterKursy.pl, który nacisk kładzie na program partnerski. Zapraszamy do naszej recenzji!


Paweł Danielewski

Głównym celem InterKursy.pl jest edukować z wykorzystaniem nowych technologii i środków przekazu. Bez znaczenia ma czas, miejsce zamieszkania. Każdy internauta może skorzystać z możliwości platformy InterKursy.pl i oferowanych tutaj produktów – czytamy na stronach serwisu.

Projekt tworzony jest przez dwie osoby w ramach spółki TLM IT. Powstał jako próba przeniesienia na polski rynek rozwiązań sprawdzonych w USA. Serwis wystartował z początkiem października ubiegłego roku (od września trwały testy platformy). O projekcie rozmawialiśmy z jego twórcą, Pawłem Danielewskim.

InterKursy.pl ma być platformą edukacyjną oferującą materiały, poradniki, kursy szkoleniowe w formie wideo, audio oraz tekstowej. Łączyć chce trzy grupy odbiorców:

  • kursantów – osoby korzystające z kursów;
  • autorów – osoby tworzące produkty;
  • partnerów – osoby polecające produkty.

Kursanci mogą korzystać z materiałów za pomocą panelu administracyjnego. Posiadają dostęp do treści w formie audio i wideo oraz lekcji e-mailowych.

Autorzy uzupełniają bazę kursów, umieszczając na serwerze własne materiały poprzez panel administracyjny i ustalając cenę za dostęp do swoich poradników. Mają również dostęp do takich funkcji jak: raportowanie sprzedaży, wypłat, dodawanie multimediów.

Partnerzy to uczestnicy programu partnerskiego, którzy na własnych stronach internetowych mogą zamieszczać specjalne odnośniki. Od zakupów, które za ich pośrednictwem zostaną dokonane przez internautów naliczana jest prowizja na koncie partnera. Po zgromadzeniu kwoty minimalnej można ją wypłacić na wskazane konto bankowe.

Pięć najbardziej popularnych obecnie kursów to:

  • Jak zdobyć 1000 fanów na Facebooku w 10 dni albo krócej?
  • Jak wypromować portal internetowy, bloga lub firmę na Facebooku i dotrzeć do około 3 milionów klientów?
  • 521 gotowe ebooki do wykorzystania!
  • Sekret Automatycznego Marketingu Na Allegro
  • 7 bezwzględnie najskuteczniejszych praw internetowej perswazji

Dostępne kursy widoczne są w katalogu podzielonym na kategorie (e-biznes, praca, zdrowa żywność itp.).

Opisywany projekt ma wyróżniać się na tle konkurencji m.in. prostotą obsługi oraz dostępnością darmowych szkoleń. Równie ważna ma być współpraca z serwisami wspierającymi takimi jak benefiter.pl.

Twórcy InterKursy.pl chcą zarabiać dzięki pośrednictwu w sprzedaży produktów (6 proc. prowizji od transakcji) oraz na reklamie wyświetlanej na podstronach serwisu. Autorzy będą mogli również odpłatnie wyróżniać swoje kursy w katalogu. Obecnie projekt ma 1300 zarejestrowanych użytkowników; do końca br. ma ich być 10 tys. Od początku działania serwisu sprzedano kursy o wartości ponad 31 tys. zł. Średnie wynagrodzenie autora to 1065 zł, a partnera – 449 zł.

W przyszłości pojawić ma się importer danych z eakademia.pl oraz darmowy kurs dla partnerów, którzy do końca maja uzyskać mają dostęp do 20 narzędzi takich jak widżety na ich strony. Ulepszona ma również zostać komunikacja na linii autor-partner poprzez możliwość tworzenia mini-list mailingowych, dzięki którym zapisać będzie można się np. na wszystkie kurs danego autora i uzyskiwać od niego dodatkowe informacje.

InterKursy.pl poszukuje również partnerów. Mogą to być firmy pośredniczące w sprzedaży kursów online lub finansujące działania marketingowe serwisu – inwestorzy mogą liczyć na  udziały w spółce prowadzącej InterKursy.pl.

Grafiki z serwisu:

Okiem redakcji:

Sylwester: jak zarobić milion w tydzień? to może się udać

InterKursy.pl na pierwszy rzut oka przemawia solidnym wykonaniem i jasnym przekazem. Poza samym narzędziem, które opisuje Dawid, mamy bazę wiedzy, forum i co najciekawsze – katalog kursów. Pod tym kątem serwis jest naprawdę przygotowany znakomicie. Z obecnie dostępnych kursów zdecydowana większość pełni rolę poradnikową z serii: „jak zarobić milion w tydzień”. Nieco mnie to odpycha, nawet nie chodzi o jakość takiego materiału lecz bardziej o samo przesłanie i sprzedawanie na wszystko recept. Na to jednak twórcy nie mają już wpływu, bo treści tworzą sami użytkownicy. Będąc jednak obiektywnym trzeba również zaznaczyć, że znajdziemy kursy, które są konkretnym rozwiązaniem problemu, np. „Jak odzyskać stracone dane” czy „Jak zabezpieczyć rury przed mrozem”.

Co do samej koncepcji biznesowej – to może się udać. Użytkownicy tworzą treść. Właściciele serwisu promują.

Brakuje jednak kilku elementów, czy wręcz bodźców zakupowych takich jak oceny i rankingów kursów, autorów. W serwisie nie znajdziemy również opinii o danym kursie. Wyraźnym niedopracowaniem w wielu przypadkach jest brak podania swego rodzaju „wymagań” danego kursu, bo skąd mam pewność czy kupując kurs „Profesionalny Szybki kurs tworzenia stron internetowych” (pisownia oryginalna) nie będę musiał dokupić oprogramowania za 599 zł? Na tym etapie są to jednak drobiazgi, które owszem wpływają na ocenę, lecz nie rzutują na sam pomysł.

Dawid: przemyślana kopia

InterKursy.pl sprawiają wrażenie przemyślanej maszyny z konkretem planów na najbliższą przyszłość. Twórcy serwisu mają jasno sprecyzowaną strategię opartą nie tylko na wydumanych obliczeniach; czy się nam to podoba, czy nie – kopiują sprawdzone pomysły starszych graczy.

Największą niewiadomą pozostaje oczywiście oferta kursów. Jeśli będzie na tyle szeroka by obok poradników w stylu „Milion w weekend” znalazły się niszowe, ale konkretne i użyteczne produkty – będzie dobrze. W promocji pomóc może program partnerski – twórcy InterKursy.pl kuszą prowizją ustalaną przez autorów szkoleń: od 1 do 95 proc. wartości.

Serwis wykonany jest poprawnie, brakuje może nieco narzędzi promujących i społecznościowych, o których wspominał wyżej Sylwester. Dodatkowo rażą pojawiające się literówki, ale to chyba moje zboczenie 🙂

InterKursy.pl to projekt poprawny, może nie powalił nas na kolana, ale wydaje się stabilny i dobrze rokującym na przyszłość. Będziemy obserwować jego rozwój.

Ogólna ocena redakcji:

PS. InterKursy, jak każdy opisywany startup, otrzymuje od naszego partnera, serwisu Inis.pl, cztery zamiast dwóch miesięcy darmowego korzystania z profesjonalnego systemu do e-mailingu. Inis.pl wspiera zarządzanie adresami, wysyłkę i analizę kampanii e-mail marketingowych.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

  • http://Strona(opcjonalnie) Damian

    Brakuje mi informacji dotyczących tego, czy ktoś sprawdza wartość merytoryczną załączonych materiałów. System nie powala na kolana (delikatnie mówiąc), chociaż to może być akurat zaleta. Zauważyłem problemy z ogonkami w mojej przeglądarce.

  • http://zarabianie-pp.blogspot.com Tomasz

    Genialne w swojej prostocie. Możliwość otrzymania nawet 95% prowizji naprawdę kusi przy promowaniu kursów. Korzystam i jestem zadowolony.

  • Zbyszek12157

    Piszę kilka blogów i niewiem jak dotrzeć do klientów.Podaję jeden z linów do mojego bloga;
    maria1zbynek2.blogspot.com -Mój ogród i dom

  • Krzysztof Trybulski

    Content is the King

  • Pingback: payday loans online

  • Pingback: direct payday loan companies in canada lender

  • Pingback: drugrehabcentershotline.com addiction treatment services

  • Pingback: bmi chart for men

Wystartowali.pl on Facebook