Goalst.com – co zrobić z noworocznymi postanowieniami?

Opublikowane 24 stycznia 2011, autor: Sylwester Kozak

2

Codziennie jesteśmy „zalewani” informacjami z naszych list z zadaniami do wykonania. Znakomitej większości użytkowników wystarczają proste rozwiązania do zarządzania zadaniami, inni korzystają z rozwiązań zgodnych z GTD. Co jednak z zadaniami takimi jak postanowienia noworoczne?

Może prościej będzie, gdy na początku napiszemy czym opisywany serwis – Goalst.com – nie jest. Nie jest manadżerem zadań, nie tworzymy codziennej listy rzeczy do zrobienia. Nie jest systemem pozwalającym na codzienną pracę i kontrolowaniem wykonywania różnego rodzaju zadań. Czym więc jest? Jest systemem motywującym – głównie poprzez integrację z Facebookiem. Gdy naszym postanowieniem noworocznym będzię np. schudnąć 10kg, zacząć uprawiać sport, przeczytać jakąś ciekawą książkę itp., informację o tym Goalst.com umieści na Facebooku i możemy być pewni, że nasi znajomi zaczną się dopytywać jak nasze postępy. Innej funkcjonalności w serwisie właściwie nie ma.

Być może jest to sposób na stworzenienie ciekawego serwisu – połączenie podstawowej funkcjonalności z systemem motywacyjnym. W każdym razie to właśnie ten czynnik, wręcz można powiedzieć, niezależny od samego serwisu, jest kluczem do ewentualnego sukcesu na rynku. Czy Goalst.com zdobędzie użytkowników? Obecnie w serwisie znajduje się kilkanaście „postanowień” i niestety bez dodatkowej promocji będzie chyba ciężko wyjść z niszy. Przyczyną może być to, że najlepszym momentem na postanowienia jest początek roku, wtedy łatwiej przekonać użytkowników do skorzystania z tego typu projektu.

Sam serwis ma jeszcze jedną interesującą płaszczyznę, o której warto wspomnieć – możliwość dyskusji przy każdym zadaniu. Przy celach związanych np. ze schudnięciem łatwo można dotrzeć do osób, które mają ten sam pomysł i wymieniać się z nimi naszymi doświadczeniami.

Niestety, jak wspomniałem wcześniej, sam serwis bez promocji zniknie niebawem. Trzymam jednak kciuki, bo koncepcja jest warta uwagi.

Galeria

Szansa zainspirowania polskich startupów

Projekt tego typu jest mocno uzależnionych od serwisów społecznościowych, co bardziej nas motywuje do działania, o czym wspomniałem wyżej. Na pewno jest tutaj miejsce na implementację lokalnych serwisów społecznościowych.

Czy taki projekt samodzielnie może odnieść sukces? Wydaje się jednak, że bez promocji oraz swego rodzaju dobudowania filozofii (znowu ta motywacja) może być ciężko utrzymać przy życiu ten projekt. Gdybyśmy wyszli z założenia, że celem nie jest zbudowanie serwisu z postanowieniami, ale zbudowanie grupy skupiającej osoby nawzajem się motywujące, projekt mógłby być naprawdę interesujący. Dodajmy do tego wiedzę – artykuły, wywiady i inne materiały o motywacji i szansa na sukces bardzo się zwiększa.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook