Egito.pl – CRM z konkurencyjną ceną

Opublikowane 10 stycznia 2011, autor: Dawid Zaraziński

14

Sprzedaż, kontrahenci, promocje, marketing – wybór aplikacji wspierającej prowadzenie biznesu to poważna decyzja. Twórcy Egito.pl przekonują, że dobry system nie musi być drogi. Zapraszamy do naszej recenzji!


Pozwól swojej firmie rozwijać się dynamicznie. Korzystaj z okazji biznesowych, optymalizuj koszty i zarządzaj dostępnymi zasobami. Wiesz jak to robić? Oczywiście, że wiesz. My zapewnimy Ci do tego najlepsze narzędzie. Poznaj Egito – system do optymalizacji biznesu. Pozwoli on Twojej firmie na oszczędność czasu i pieniędzy – czytamy na stronie głównej serwisu.

Łukasz Kaczmarek

Właścicielem marki Egito jest firma Draftsoft. W działalność serwisu zaangażowanych jest obecnie pięć osób.

Pomysł na serwis zrodził się około dwóch lat temu, kiedy przygotowywaliśmy aplikację dla firmy sprzedającej maszyny. Stwierdziliśmy, że na naszym rynku nie ma podobnej aplikacji na takim poziomie cenowym – mówi nam Łukasz Kaczmarek, jeden z twórców Egito.

Przygotowania do uruchomienia Egito rozpoczęły się w połowie 2008 roku. Produkt wystartował w październiku ubiegłego roku. Obecnie z rozwiązania korzysta ponad 150 firm – w tym ok. 10 płaci za usługę.

Egito jest system CRM (ang. Customer Relationship Management) dostępnym z poziomu przeglądarki internetowej. Umożliwiać ma „zarządzanie kontrahentami i działaniami skupionymi wokół ich firm, pracę grupową na wspólnej bazie danych (…) oraz możliwość optymalizowania marketingu i sprzedaży na podstawie generowanych raportów”.

Użytkownik, który zarejestruje się na stronach Egito zostaje zweryfikowany przez administrację serwisu. Otrzymuje następnie własny system w domenie wybrana_nazwa.egito.pl.

Sercem Egito jest panel główny. Panel może być dostosowywany do konkretnych potrzeb dzięki komponentom (widżetom) uaktywnianym na zasadzie „przeciągnij i upuść”. Administrator danego systemu może ustalić, że na panelach wszystkich użytkowników pojawi się dany moduł (np. zestaw działań do wykonania w danym dniu).

Egito umożliwia zarządzenie bazą kontaktów. Dzięki modułowi „Kontrahenci” można prowadzić ewidencję najważniejszych klientów, usługodawców czy konkurentów, uzupełniając dane adresowe o historię podejmowanych działań, oferty przeznaczone dla danych osób czy faktury. Na karcie kontrahenta stworzyć można dowolną liczbę kartotek osób związanych z daną firmą. Nowych klientów wprowadzać można również do systemu w technice Lead (Potencjalny Klient).

Planowanie pracy ułatwiać ma interaktywny kalendarz, współdzielony z innymi użytkownikami. W ramach kalendarza wyróżnić można: wykonanie działania, szansa sprzedaży (data, z której upływem mija ważność założonej okazji biznesowej), oferta (zaplanowany termin wysyłki oferty) czy zamówienia (spodziewana data odpowiedzi ze strony klienta).

Moduł Działań usprawnić ma natomiast możliwości przepływu informacji wewnątrz firmy. Każdy użytkownik systemu Egito ma dostęp do wspólnej bazy danych, na której oprócz swoich aktywności widzi także działania prowadzone przez współpracowników. W ramach działań każdy użytkownik ma do dyspozycji notatki, komentarze, przypomnienia mailowe i kalendarzowe, załączniki, uwagi.

Egito wspomagać chce również całym asortymentem, jakim dysponują firmy. Do systemu wprowadzić można oferowane produkty lub usługi. Są one powiązane z szansami sprzedaży, ofertami, zrealizowanymi zamówieniami oraz wystawionymi fakturami VAT co ma ułatwić ocenę popularności poszczególnych produktów lub usług.

W Egito śledzić można również biznesowe okazje (funkcja „Szanse sprzedaży”), generować personalizowane oferty dla kontrahentów oraz koordynować kampanie marketingowe (m.in. mailingi, Telemarketing, zaproszenia na spotkania / konferencje itp). Wszystkie moduły są ze sobą zintegrowane. Jeśli więc użytkownik tworzy kampanię marketingową dla któregoś z klientów – jej treść zostaje przypisana do kartoteki kontrahenta itd.

Projekt posiada również moduł księgowy, umożliwiający wystawianie faktur. Można wystawiać je ręcznie lub skorzystać z automatyzacji systemu, który generuje faktury automatycznie na podstawie przesłanych do klientów ofert i zamówień.

Korzystanie z Egito jest płatne. Obowiązują opłaty abonamentowe, który wysokość zależna jest od ilości użytkowników korzystających z jednego systemu CRM. System dla jednego użytkownika kosztuje 37 zł/m-c, dla dwóch – 54 zł, dla trzech – 71 zł. Dla użytkowników którzy wykupili ostatni z wariantów „podłączenie” kolejnej osoby to koszt 17 zł. Podane ceny są cenami netto.

Każdy z planów wypróbować można w czasie 30-dniowego, darmowego okresu testowego.

Grafiki z serwisu:

Komentarz eksperta:

Na temat Egito.pl wypowiada się Wiktor Sarota, prezes inFakt.pl.

Jak przyznają twórcy Egito.pl, ich celem było stworzenie aplikacji do optymalizacji biznesu opartego na systemie CRM online (Customer Relationship Managment), którego zaletą jest dostęp do aplikacji z dowolnego miejsca z dostępem do internetu.

Jeżeli chodzi o sam pomysł, droga którą wybrali twórcy aplikacji wydaje się być słuszna.

CRM online to świetny pomysł na biznes. Można wymieniać wiele rewelacyjnych rozwiązań zagranicznych opartych na tym modelu – od lidera branży czyli Salesfore.com, po rozwiązania dla mniejszych firm, jak HighriseHQ czy polska Funnela.pl.

Patrząc jednak na technologiczne przygotowanie Egito.pl, aplikacja wymaga jeszcze dopracowania. Przede wszystkim moje obawy wzbudza fakt oparcia systemu na rozwiązaniu open source. W wielu miejscach widoczne są też luki w tłumaczeniu, ujawniające open source’owe źródło.

Podsumowując: małe firmy coraz częściej będą wykorzystywać rozwiązania CRM dla swoich potrzeb biznesowych i z takiego poziomu wydaje się, że pomysł ma szanse na powodzenie i sukces. Dopracowania z pewnością wymaga sama aplikacja, która w obecnej postaci nie jest gotowa, aby spełnić potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów.

Dobrym przykładem podobnej aplikacji z dużo bardziej dojrzałym systemem jest Funnela.pl.

[Aktualizacja, 12.01.2011]

Już po naszej publikacji twórcy Egito wrócili uwagę na nieścisłości w komentarzu naszego Eksperta. Poniżej przedstawiamy sprostowanie, które przygotowali.

Dziękujemy Panu Wiktorowi Sarota za komentarz. Pragniemy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż system Egito w żaden sposób nie jest związany z jakimkolwiek rozwiązaniem Open Source. Został stworzony od początku do końca przez firmę Draftsoft S.C.

Jak stwierdza w swoim komentarzu Pan Wiktor Sarota:

„[…] Przede wszystkim moje obawy wzbudza fakt oparcia systemu na rozwiązaniu open source. W wielu miejscach widoczne są też luki w tłumaczeniu, ujawniające open source’owe źródło.[…]”.

Niestety nie będąc programistą Ekspert niepoprawnie określił Egito mianem opartej na rozwiązaniu OS aplikacji. Spieszymy jednak z wyjaśnieniem.

Aplikacja Egito – jak napisaliśmy powyżej została kompleksowo stworzona przez naszych programistów. Tyczy się to zarówno części programistycznej, (kod) jak i graficznej (grafiki, interfejs). Jedynym właścicielem tych elementów jest nasza firma. Nie korzystaliśmy i nie planujemy korzystać z rozwiązań gotowych.

Używamy (zresztą podobnie jak system inFakt, którego reprezentantem jest Pan Wiktor Sarota) jedynie framework’a przyspieszającego tworzenie aplikacji web o nazwie Grails (inFakt bardzo podobnie: używa Rails) oraz biblioteki java script JQuery (analogicznie jak inFakt).

Na rdzeń naszego systemu została wybrana korporacyjna wersja JAVY (JEE – Java Enterprise Enviroment) oraz framework wspomagający tworzenie w niej aplikacji (Grails). Framework wspierany jest przez organizajcę Spring (właściciela Spring Framework oraz między innymi VMware). Trudno więc obronić argumenty przemawiające za Open Source’ową platformą użytą do tworzenia Egito.

Luki w tłumaczeniu natomiast, są faktem – jednak ich jedynym powodem jest to, że aplikacja oraz wszelkie interfejsy pierwotnie zostały w całości stworzone w języku angielskim. Po prostu aplikacja Egito miała być dostępna początkowo po angielsku – jako ogólnie dostępna w Europie platforma. Jednak na prośbę użytkowników zdecydowaliśmy się na polonizację interfejsu, który jednak nie został jeszcze w całości przetłumaczony.

Bardzo dziękujemy Panu Wiktorowi Sarota za sumienną ocenę i komentarz. Mamy nadzieję, że w niedługim czasie, każdy będzie mógł spróbować smaku niezależności jaki dają systemy CRM SaaS, dlatego tym bardziej zachęcamy do testowania naszej aplikacji.

Okiem redakcji:

Sylwester: przeglądarka i Windows – inne środowiska

Przyznaję szczerze: lubię tego typu aplikacje. Mają jasno sprecyzowaną grupę docelową, wyraźny cel i można z jej wykorzystaniem zmienić kilka procesów na lepiej zorganizowane. Same zalety – można by napisać.

Aplikacje tego typu mają jednak niestety jedną wadę – nie da się właściwie stworzyć jednej wersji dla wszystkich krajów z powodów księgowych, gdzie to urzędnicy wymuszają ostateczną zawartość np. faktury VAT. Skutkuje to niestety tym, że rynek takich aplikacji jest bardzo rozproszony i często ma charakter lokalny.

Autorzy Egito tworząc aplikację za bardzo w mojej opinii poszli w stronę „zrobienia programu z Windowsa na przeglądarkę”. Tak się nie da – przeglądarka jest innym środowiskiem. Otwierając projekt mam wrażenie jakbym miał uruchomiony program stworzony dla Windows. Oczywiście, część użytkowników powie „OK – znam takie środowisko, łatwiej będzie mi się po nim poruszać”. Czy jednak nie lepiej byłoby nieco odejść od takiego modelu?

Aplikacja podoba mi się, jest dość intuicyjna i choć pod kątem ergonomii nieco bym poprawił (np. umiejscowienie przycisku Zapisz na górze nie jest zbyt fortunne) to jednak ocena ogólna na pewno powinna być wysoka. Cena za korzystanie z projektu też wydaje się być dość rozsądna, odpowiedniki zagraniczne są znacznie droższe.

Podsumowując – projekt dobry i przemyślany. Trzymam kciuki.

Dawid: CRM, który nie chce być CRM

Przyznam szczerze: w kwestiach systemów CRM nie jestem specjalistą. Nie będę się tu więc wymądrzał. Zgadzam się z jednak Sylwestrem: nie jestem wielkim fanem robienia „Windowsa w przeglądarce” – choć z pewnością ma to swoje dobre strony.

Egito chce walczyć o klienta na dwa główne sposoby: ceną i funkcjami. Jeśli chodzi o pierwszą, rzeczywiście jest to konkurencyjne rozwiązanie. A funkcje? Z czasem ma być ich więcej. Twórcy aplikacji zdradzają, że Egito właściwie nie chce być CRM, ale całościowym systemem do zarządzania firmą, w którym CRM jest jednym z modułów. Pojawić mają się również wersje Egito dedykowane dla różnych branż.

Egito wydaje się być ciekawą alternatywą dla starszych (i droższych) systemów. Czy uda się jednak wyjść z okresu niemowlęctwa i zdobyć dużych klientów? To będzie prawdziwy test dla tego projektu.

Ogólna ocena redakcji:

PS. Egito, jak każdy opisywany startup, otrzymuje od naszego partnera, serwisu Inis.pl, cztery zamiast dwóch miesięcy darmowego korzystania z profesjonalnego systemu do e-mailingu. Inis.pl wspiera zarządzanie adresami, wysyłkę i analizę kampanii e-mail marketingowych.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

  • http://Strona(opcjonalnie) Jimmi

    No to ekspert się wypowiedział 🙂 – polecając konkurencję – dobre!

  • http://Strona(opcjonalnie) doti

    W sumie ekspert sam jest z konkurencji … 😉

  • http://Strona(opcjonalnie) Adam Urbanowski

    testowałem funnela i egito – przyznam że egito niszczy konkurenta jeśli chodzi o przejrzystość i funkcjonalność. Egito jest dużo przyjemniejsze w użytkowaniu i bardzo tanie. Funnela poza ceną niczym się nie wyróżnia na tle konkurencji – łudząco przypomina Komplus CRM online. Mi osobiście bardzo podoba się Chrome CRM online, ale tu mamy już inną półkę cenową .

  • http://Strona(opcjonalnie) Kinga U.

    Zgadzam się z Adamem.

    Przejrzystość i funkcjonalność to zdecydowanie domena Egito. Dodatkowo – jeśli w cenie 17 zł za usera mogę korzystać z pełnowartościowego systemu CRM dostępnego na żądanie, nie mam wątpliwości. Szczególnie że prowadzę niewielką firmę handlową.

    Pozdrawiam.

  • http://Strona(opcjonalnie) Michael

    Uważam, że Egito jest fajnym projektem. Nasza firma podpisując abonament na rok z góry otrzymała 50% rabatu na usługę.

    Mamy więc CRM tak naprawdę za bezcen! Mam nadzieję, że podejście do klienta zawsze będzie w przypadku twórców aplikacji podobne.

    A co do samego licencjonowania SaaS – dla mnie nie ma nic lepszego. Mam firmę która nie chce wydawać pieniędzy na infrastukturę czy licencje – mam CRM który mogę używać wszędzie razem z pracownikami mimo że w firmie funkcjonują tylko laptopy (nie mamy żadnego serwera!). To mnie cieszy – mała firma zamiast budować infrastrukturę za 50 000 czy 70 000 tys złotych ma do dyspozycji tę samą funkcjonalność za niecałe 2000 zł netto. Jak ktoś prowadzi biznes to nie powie mi że woli wydać 50 000 na coś co może się nie sprawdzić podczas gdy ma szansę używać systemu za kwotę o wiele niższą, z podobną funkcjonalnością.

  • http://funnela.pl jwieczorek
  • http://Strona(opcjonalnie) Adam Urbanowski

    @ jwieczorek – proszę czytać ze zrozumieniem – napisałem „łudząco przypomina Komplus CRM online” – Komplus wydał 2 wersje CRM, Komplus CRM (pudełkową wersję desktopową gdzie płacimy za licencję + po 12 miesiącach kiedy kończy się darmowa obsługa serwisowa, płacimy za rok za serwis) – której screeny Pan pokazał – oraz wersję Komplus CRM Online o której pisałem (z miesięcznym abonamentem – na serwerach Komplus) – co podkreśliłem pisząc „CRM online” . Wprowadza Pan użytkowników w błąd.

  • http://Strona(opcjonalnie) Adam Urbanowski

    Zwróćcie też uwagę na to że Twórcy Egito przy programowaniu swojej aplikacji wzorowali się na Microsoft Dynamics (jak dla mnie jeden z najlepszych CRMów ever) – i w tym kierunku podążają w dalszym rozwoju – co jest dla mnie dużym plusem. W dodatku budowanie w oparciu o JEE bardzo mi się podoba – jestem wielkim fanem JEE za możliwości i dynamikę programów tworzonych przy pomocy tego rozwiązania .

  • Pingback: Egito CRM w mediach. | egito crm online

  • Pingback: payday loans hamilton

  • Pingback: direct payday loan richmond bc lender

  • Pingback: drugrehabcentershotline.com treatment for alcoholism

  • Pingback: bmi chart

  • Antoni Krzyżanowski

    4 lata później sporo zmian i nowych funkcji. Zapraszam na nową stronę egito i do przetestowania. Szczególnie zadowoleni będą zwolennicy rozwiązań online w przeciwieństwie do desktopowych.

Wystartowali.pl on Facebook