Ciekawe startupy – przegląd #13

Opublikowane 10 grudnia 2010, autor: Dawid Zaraziński

1

W trzynastej (mamy nadzieję, że szczęśliwej) edycji naszego przeglądu startupów, prezentujemy serwisy sprawdzające zarobki, inwestycyjne, społeczne, pamiętnikowe oraz gastronomiczne. Serdecznie zapraszamy do lektury!


Sprawdz-zarobki.pl

Sprawdz-zarobki.pl (http://www.sprawdz-zarobki.pl) – tworzony przez firmę ProXmedia serwis, który pozwala sprawdzić ile powinniśmy zarabiać. Twórcy wyeliminowali reklamy z projektu, a zarabiać chcą „dostarczając zaawansowane narzędzia analityczne dla firm konsultingowych, HR itp. w zakresie raportowania wynagrodzeń”. Obecnie serwis ma „kilkanaście tysięcy użytkowników”. Wśród konkurencji wyróżniać ma się „ręcznym walidowaniem danych, darmowymi informacjami o wynagrodzeniach, możliwością łatwej integracji z innymi portalami poprzez API oraz brakiem reklam”. Optymalni partnerzy serwisu to portale z ogłoszeniami o pracę oraz zajmujące się  tematyką wynagrodzeń. „Naszym partnerom oferujemy darmową integrację z naszym serwisem w zamian za pozostawienie informacji o źródle danych”, informują twórcy.

Inwestycje w innowacje (http://inwestycjewinnowacje.pl) – „prestiżowy portal finansowy”, który działa od 22 lipca i chce pozyskać ok. tysiąca użytkowników i 100 tys. odsłon miesięcznie. Prezentuje „skumulowane informacje związane z tematyką innowacji”, chce być również „platformą łączą inwestorów z podmiotami poszukującymi kapitału”. Twórcy zarabiać chcą na sprzedaży powierzchni reklamowych, prezentacji płatnych ogłoszeń oraz wizytówek inwestorów i instytucji finansowych.

espoleczni.pl

Espołeczni.pl (http://espoleczni.pl) – „portal społecznościowy ułatwiający wymianę informacji pomiędzy mieszkańcami a samorządowcami i lokalnymi politykami”. Serwis, który tworzą dwie osoby, chce zarabiać na reklamie.

MojeZloteMysli.pl (http://mojezlotemysli.pl) – „internetowa wersja zeszytowych złotych myśli”. Portal jest darmowy – obowiązuje jednak system punktowy. „Punkty są walutą systemu, do wydania przez użytkownika na różne akcje (np. ozdabianie wpisów), mogą być również zdobyte w różny sposób. Punkty dostajemy np. za zaproszenie znajomych do portalu lub za zdobyte wpisy. Innym sposobem zdobycia punktów jest ich zakup SMS-em”. Serwis tworzą dwie osoby, które planują pozyskać ok. 100 tys. użytkowników. Chcą również nawiązać współpracę z partnerem, który pomógłby w promocji portalu.

Resinfo.pl

Restinfo.pl (http://restinfo.pl) – serwis tworzony przez trzy osoby, jest to „samodzielna firma inkubowana przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości”. Celem portalu „jest dostarczenie unikalnych treści dla osób chętnie korzystających z usług branży restauracyjnej i rozrywkowej”. Zasięgiem serwis chce objąć 11 największych miast. Biznesplan opiera się na sprzedaży abonamentów na prezentacje premium dla restauratorów oraz usługach reklamowych. Wyróżnikiem Restinfo.pl ma być fakt, że treść tworzona jest przez jego twórców (nie przez internautów) oraz funkcje takie jak: tematyczny podział lokali, wyszukiwarka, lokalizator odnajdujący lokale w pobliżu, wyszukiwarka potraw oraz możliwość rezerwacji w wybranych lokalach.

Przypominamy, że w ramach przeglądów przybliżamy wszystkie serwisy, które się do nas zgłosiły. Nie oceniamy ich, nie decydujemy, które z nich są bardziej wartościowe od innych – pozostawiamy to Wam, drodzy Czytelnicy.

Poprzednie przeglądy znaleźć można pod tym adresem.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

  • http://www.polityka.tv Sprzedam Polityka.tv

    Cześć. nadal nie ma w Polsce ciekawych SUP.

    Mam dwa ciekawe, globalne pomysły, ale nie wiem jak się do tego zabrać.

    Coś czego nie było. Adresowane do wszystkich.

Wystartowali.pl on Facebook