Unsubscribe.com – wypisz się z niechcianych biuletynów

Opublikowane 25 października 2010, autor: Sylwester Kozak

2

W skrzynce każdego z nas jest wiele informacji, na które nie zwracamy uwagi. Nie jest to spam, ale różnego rodzaju newslettery, biuletyny firmowe czy reklamowe. Unsubscribe.com ma pomóc nam w łatwym wypisaniu się z takich właśnie list.

Strona główna poza przekazem “Unsubscribe from ANY mailing list” nie zawiera zbyt wielu informacji. Jedynym sposobem na poznanie usługi bliżej jest… rejestracja. Niestety, bez pozostawienia adresu email w bazie autorów nie dowiemy się nic o modelu działania, czy nawet o cenach.

Jak to działa?

Krok pierwszy to rejestracja, tutaj raczej odbywa się sprawnie. Drugi ekran to duże rozczarowanie – pokazują się pakiety, darmowy to 5 “wypisań” w miesiącu. Pakiet bez limitów to 19,95 dolarów rocznie. Wybieramy pakiet darmowy.

Następnie proszeni jesteśmy o pobranie dodatku do przeglądarki lub do Outlooka.

Po instalacji dodatku, program przypomni nam, że może działać tylko jeśli jesteśmy zalogowani na podanym w procesie rejestracji koncie. Czyli jeśli mamy kilka kont np. na Gmailu, to niestety musimy podać każde z nich na unsubscribe.com

Kolejny krok – chyba najważniejszy. Uruchomienie poczty – w naszym przypadku Gmaila. Pokazuje się dodatkowy przycisk “Unsubscribe”.

Wybieramy maile, klikamy „Unsubscribe”, na górze strony pojawia się kilkusekundowy komunikat z postępem wypisania. I nic więcej – nie mamy podsumowania, nie mamy możliwości potwierdzenia. Informacji tej również nie znajdziemy po zalogowaniu na naszej stronie producenta. Raport otrzymujemy dopiero po kilku godzinach mailem.

Szansa zainspirowania polskich startupów

Nasz rynek to WP, Onet, Gmail, Interia i kilku innych graczy. Czyli trzeba jednak produkt dostosować do polskich warunków. Na pewno jest miejsce na tego rodzaju serwis. Pomysł jest bardzo dobry – pytanie tylko jak ze skutecznością. Trzeba również zastanowić się nad modelem płatności, bo zaproponowany przez unsubscribe.con w mojej opinii nie jest atrakcyjny. Zdecydowanie lepiej byłoby zapłacić np. 5 dolarów za jednorazowe skanowanie poczty wraz z sugestią z jakich serwisów można się wypisać. Oczywiście to zadziałałoby tylko jeśli użytkownicy mieliby te maile wciąż w skrzynce.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

  • http://www.polityka.tv Sprzedam Polityka.tv

    Kto ma na to czas i jeśli dobrze rozumiem to jeszcze za to płacić trzeba – bez sensu.

    Dajcie jakiś normalny start-up, chociaż raz na tydzień, albo przestanę przychodzić.

    Nie chce mi się komentować tego co tu leci od miesiąca. To wszystko jest do D. Ani jednego ciekawego SU, jak to możliwe?

  • Sylwester Kozak

    @sprzedam Proszę o podanie przykładu startupu, a z pewnością weźmiemy pod uwagę.

Wystartowali.pl on Facebook