GetResponse – e-mail marketing z doświadczeniem

Opublikowane 22 września 2010, autor: Dawid Zaraziński

7

GetResponse, jedna z najpopularniejszych platform mailingowych na świecie uruchomiona została w polskiej wersji. Serwis chce zdobyć rynek bogatymi funkcjonalnościami, doświadczeniem i konkurencyjnymi cenami. Czy się uda? Zapraszamy do naszej recenzji!


Piotr Krupa

Pod koniec lipca recenzowaliśmy na naszych łamach projekt Inis.pl, który rynek zdobyć chce (prawie) darmową usługą e-mail marketingu. Dziś zajmiemy się GetResponse, platformą oferującą podobne funkcjonalności – z nieco innym jednak modelem biznesowym. O pomyśle na serwis, jego realizacji i planach na przyszłość mówi nam Piotr Krupa z firmy Implix, która odpowiedzialna jest za stworzenie GetResponse.

GetResponse to nowoczesna platforma oferująca setki praktycznych, multimedialnych rozwiązań niezbędnych do prowadzenia profesjonalnych i efektywnych kampanii marketingowych z wykorzystaniem e-maili – tyle przeczytać możemy na stronie internetowej projektu.

GetResponse.pl jest polską wersją GetResponse.com – jednej z najpopularniejszych platform mailingowych na świecie, która uruchomiona została w 1998 roku i posiadającej obecnie ponad 180 tys. aktywnych kont. Polska odsłona serwisu rozpoczęła działalność w czerwcu br.

Jesteśmy rdzennie polską firmą i cieszę się, że po sukcesach na rynkach zagranicznych wreszcie uruchamiamy polską wersję GetResponse. Udostępniamy polskim użytkownikom nie tylko naszą technologię, ale chcemy również dzielić się z nimi naszym bogatym doświadczeniem i wiedzą z e-mail marketingu – mówił Szymon Grabowski, prezes Implix oraz twórca i pomysłodawca GetResponse.

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy działalności serwis zdobył tysiąc klientów. Obecnie jest ok. 1400 polskich kont.

To, czym GetResponse ma wyróżniać się na polskim rynku to przede wszystkim bogate opcje. Jest bezkonkurencyjny pod względem oferowanych funkcjonalności – mówi wprost pan Piotr.

Spróbujmy więc przyjrzeć się krótko możliwościom jakie daje GetResponse. Platforma oferuje użytkownikom wiele opcji. Są wśród nich:

  • gotowe szablony newsletterów – ok. 300 gotowych szablonów;
  • testy skuteczności – przed wysyłką właściwą jest możliwość przetestowania pięciu wersji swoich wiadomości na losowo wybranej grupie odbiorców;
  • video e-mail marketing – możliwość zbogacenia treści newsletterów o filmy i animacje (GetResponse pozwala na przechowywanie do 100 MB plików audio i wideo w ramach konta);
  • dynamiczne zarządzanie treścią – funkcja wstawiania do szablonu wiadomości wskazanych fragmenty tekstu, dobranych odpowiednio do profilu danego odbiorcy;
  • funkcja „follow-up” – możliwość stworzenia serii newsletterów wysyłanych w określonych odstępach czasowych;
  • ankiety on-line – prowadzenie badań marketingowych za pomocą formularza zawierającego dowolne pytania;
  • integracja z serwisami społecznościowymi takimi jak Facebook czy Twitter.

Pojawiają się również nowe opcje.

Szymon Grabowski

Od kilku dni klienci GetResponse mogą korzystać z nowej funkcjonalności – Kreatora Formularzy, który pozwala łatwo i szybko tworzyć atrakcyjne wizualnie formularze zapisu do listy mailingowej. Kreator Formularzy umożliwia wybór ponad 500 gotowych szablonów formularzy zapisu, możliwość dodawania własnych pól, zmiana kolorów, rozmiarów i kształtów oraz dostęp do statystyk – zachwala pan Piotr.

Dla osób, które zaczynają swoją przygodę z e-mail marketingiem przygotowano dział Często Zadawanych Pytań oraz Bazę Wiedzy, zawierającą artykuły poświęcone wszystkim aspektom prowadzenia takiej działalności. Funkcjonuje również oficjalny blog serwisu.

Dodatkowo firma wprowadza usługi profesjonalnego doradztwa w zakresie e-mail marketingu. Oznacza to, że zespół GetResponse zajmie się pełną obsługą i planowaniem kampanii e-mail marketingowych klienta, realizując założone przez niego cele – mówi Piotr Krupa.

A jak kształtują się ceny za używanie GetResponse? „Latem za darmo” czytamy na stronach projektu. Właściciele serwisu pracują nad planami abonamentowymi, które ogłoszone zostać mają jesienią (wstępnie w październiku). Do tej pory korzystać z platformy można za darmo.

Na stronie z cennikiem dostępna jest grafika przedstawiająca tabelkę z planami. Czytamy w niej, że obowiązywać będą opcje (opłaty miesięczne):

  • do 100 adresów – opcja darmowa;
  • od 101 do 500 adresów – 49,95 zł;
  • od 501 do 2 500 adresów – 99,95 zł;
  • od 2 501 do 5 000 adresów – 175,95 zł;
  • od 5 001 do 10 000 adresów – 259,95 zł;
  • od 10 001 do 25 000 adresów – 499,95 zł;
  • od 25 001 cena ustala indywidualnie.

Poza opcją darmową, która ma ograniczenie 500 wysłanych wiadomości miesięcznie, wszystkie plany abonamentowe pozwalają na wysyłanie nielimitowanej ilości wiadomości.

Właściciele GetResponse mówią, że nie jest to ostateczny cennik. Nie chcą też zdradzać szczegółów cen. Ostateczna oferta ma być „najbardziej konkurencyjna na rynku”, a ceny powinny być zbliżone do powyższych.

To właśnie bogate funkcjonalności, doświadczenie oraz konkrecyjne ceny mają zapewnić komercyjny sukces na rodzimym podwórku.

GetResponse ma prawie dwunastoletnie doświadczenie w e-mail marketingu i dostarczaniu poczty elektronicznej na rynkach całego świata. Rocznie dostarcza ponad osiem miliardów wiadomości. Nie ma w Polsce drugiej takiej platformy, która mogłaby pochwalić się tak dużym doświadczeniem oraz oferowałaby tak wiele rozwiązań niezbędnych do prowadzenia efektownych kampanii e-mail marketingowych – zachwala pan Piotr.

Trochę odchodząc od opisu funkcjonalności GetResponse zapytaliśmy czy twórcy serwisu nie uważają, że czasy e-maili – więc i e-mail marketingu – w kontekście choćby rosnącej popularności serwisów społecznościowych, odchodzą powoli do lamusa?

E-mail marketing od lat jest najbardziej efektywnym kanałem komunikacji z klientem. Nie wymaga wielkiego budżetu, jest łatwy w obsłudze, jest w pełni mierzalny i co najważniejsze jest skuteczny. Fundamenty efektywności e-mail marketingu są tak mocne, że nie zachwiał nimi dynamiczny rozwój i nagły wzrost portali społecznościowych. Mimo, że były osoby i środowiska, które prognozowały deprecjację e-maili i e-mail marketingu oraz przejęcie ich funkcjonalności właśnie przez portale społecznościowe. Jednak z perspektywy kilku miesięcy widać, że e-mail marketing nie tylko ma się dobrze, ale i umożliwia szybką i skuteczną integrację z niemal wszystkimi portalami społecznościowymi – odpowiada pan Piotr.

Na zakończenie warto dodać, że pod koniec września w Gdańsku (23.09) i Warszawie (27.09) GetResponse organizuje pierwsze spotkania z cyklu EmailCamp, które będą poświęcone najlepszym praktykom w e-mail marketingu. Celem tych spotkań ma być swobodna wymiana wiedzy i doświadczenia, w tym najnowszym trendom oraz kierunkom rozwoju.

[Aktualizacja] Już po publikacji naszej recenzji pan Piotr napisał do nas z wyjaśnieniem kwestii orientacyjnego cennika. Poinformował, że „cennik polskiej wersji będzie znacznie niższy od tego, który mieliśmy przedstawiony na stronie. Został on już nawet zdjęty z naszej strony. Cały czas rozważamy również czy wprowadzić w polskiej wersji w darmowych kontach limit na wysyłanie wiadomości. Przepraszam za zamieszanie, ale nie chcemy wprowadzać klientów w błąd.”

Grafiki z serwisu:

Okiem redakcji:

Sylwester: najmocniejszą stroną GetResponse jest Baza Wiedzy i działające formularze

Czy GetResponse oferuje coś więcej niż istniejące serwisy? Chyba tak – działający kreator formularzy. Z doświadczenia wiem, że formularz zapisu do newslettera wygląda ładnie na stronie producenta, po wklejeniu na naszą stronę niestety już nie. Przyjmuję założenie producenta, że 500 gotowych formularzy wraz z kreatorem działa i na pewno znajdę jakiś, który będzie poprawnie wyświetlać na stronie.

Ceny użytkowania z GetResponse zbliżone są do mailchimp.com, z którego korzystamy. Biorąc pod uwagę jednak całkowite dostosowanie językowe do naszych warunków jest to oferta atrakcyjna.

Wydaje się jednak, że najmocniejszą stroną GetResponse jest Baza Wiedzy. W wielu recenzjach podkreślałem, że dla użytkowników, którzy nie znają systemu może mieć to decydujący wpływ na decyzję o zakupie.

Podsumowując – trzymamy kciuki za nowego gracza na naszym rynku.

Dawid: krótko – jest dobrze

Nie ma się co oszukiwać: GetResponse robi świetne wrażenie. Poza kilkoma irytującymi angielskimi wstawkami wszystko jest tu pięknie spolszczone, wykonanie serwisu opiera się na prostocie i przejrzystości. Trudny temat e-mail marketingu podany w prosty, przejrzysty sposób.

Sukces projektu w dużej mierze zależy od cennika, który poznamy jesienią. Jeśli ceny będą zbliżone do tych zaprezentowanych przez nas – będzie dobrze.

O sile GetResponse świadczyć będą moim zdaniem także szczegóły. Jak aktywacja konta nie tylko przez mail ale i SMS. Albo jak automatyczna zmiana wszystkich linków w wysyłanych wiadomościach jeśli dodamy nową nazwę domeny dla swojej kampanii.

Nie ma się co rozpisywać. GetResponse to świetne narzędzie i jeśli ceny będą konkurencyjne to zapowiada się interesująca jesień.

Ogólna ocena redakcji:

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

  • http://www.polityka.tv Sprzedam Polityka.tv

    Ceny zabójcze (od 101 do 500 adresów – 49,95 zł), nie opłaca się, lepiej zbudować coś samemu.

    Każdy wydawca świetnie wie jak mailing jest omijany przez usera.

  • http://www.getresponse.pl Piotr Krupa (GetResponse)

    GetResponse pozwala na przechowywanie do 100 MB plików audio i wideo w ramach konta – warto dodać, że jest to hosting w darmowych kontach. W płatnych kontach będzie to aż 1GB 🙂

  • Sylwester Kozak

    @sprzedam polityka.tv Wydaje mi się, że wiele firmu kilkuosobowych czy nawet kilkunastoosobych nie będzie u siebie tworzyć działu odpowiedzialnego za mailing 😉 Poza tym – znacznie lepiej skupić się na doświadczeniu ekspertów w tej materii a samemu skupić się na rozwijaniu własnego biznesu.

  • Pingback: payday loan canada

  • Pingback: direct payday loan cheap lender

  • Pingback: drugrehabcentershotline.com addiction treatment centers

  • Pingback: calculate bmi

Wystartowali.pl on Facebook