IamaSource.com – konkursy z nagrodami dla designerów (i nie tylko)

Opublikowane 02 lipca 2010, autor: Jakub Wasilewski

0

Serwis IamaSource.com reklamuje się jako miejsce dla ludzi z wyobraźnią. Nikt się nie przyzna że brak mu wyobraźni, więc przypatrzmy się co oferują.

Pomysł na IamaSource.com jest prosty. Ktoś potrzebuje logo, tekstu, strony internetowej, filmowego klipu czy czegoś w tym stylu. Zakłada konto w serwisie, klika w zakładkę „Post A Contest”, wybiera kategorię do której należy jego potrzeba (dostępne są Graphics, Web Design, Fashion Design, Product Design i Advertising), wybiera podkategorię (np. Logo Design – przy podkategoriach są już podane ceny minimalne), opisuje dokładnie co jest mu potrzebne i ile może za to zapłacić.

W opisie można umieścić wszelkie uwagi, ograniczenia, podać typy plików w jakich przyjmowane będzie zlecenie (JPG, PDF, PSD itp), wgrać własne szkice i określić na wykonanie zlecenia. Potem pojawia się wybór kwoty jaką chcemy zapłacić i systemu płatności. Do wyboru mamy dwie możliwości.

Pierwszy to wpłacenie budżetu na projekt z góry na konto serwisu. Ma to sprawić że designerzy będą pewni, iż ich praca nie pójdzie na marne, a ktoś zostanie wybrany jako zwycięzca. Takie „gwarantowane konkursy” mają przyciągać więcej osób. Serwis pozwala wycofać pieniądze, jeśli zgłosi się do konkursu mniej niż 10 osób. Drugi to standardowa metoda, czyli płatność po wyborze zwycięzcy.

Po wypełnieniu tych wszystkich formularzy publikujemy nasz konkurs i czekamy na chętnych.

Ktoś chce teraz zarobić pieniądze i wykazać się wyobraźnią. Klika w zakładkę „Join a Contest” (teraz są tam tylko dwa konkursy, w tym jeden należący do samego serwisu na jego logo). Strona konkursu zawiera niezbędne opisy, makiety, termin realizacji i tablicę (dashboard) na której toczy się dyskusja. Jest też najważniejszy przycisk „Upload your proposal”, pozwalający na wgranie naszej propozycji.

Organizator konkursu dostaje podglądy tego co designerzy wysyłają jako zgłoszenia. Może jako wygrywającą opcję wybrać tylko jeden z nich. Konkurs wtedy się kończy, serwis kontaktuje ze sobą obie strony, przekazuje zwycięzcy pieniądze, organizatorowi pliki. To wszystko.

Serwis wykonany jest starannie, ma prostą przejrzystą grafikę i zrozumiały interfejs. Realizacja na piątkę. Chciałem się do czegoś przyczepić ale po prostu nie ma mam do czego. Za pomysł daję również piątkę.

Czy IamaSource.com osiągnie sukces? To zależy tylko od zgromadzenia wokół siebie ludzi – designerów i biznesu potrzebującego ich usług. Największy plus serwisu to równe szanse dla każdego. Tak samo potraktowana zostanie wielka agencja kreatywna z Nowego Jorku jak samotny grafik z Indonezji. Każdy może spróbować sił. Byle by tych konkursów więcej było…

Komu się to może przydać?

Także polskim firmom i polskim designerom. Międzynarodowy charakter serwisu (założyli go Włosi, ale wszystko jest po angielsku) sprawia że tak osoby potrzebujące wykonania kreatywnego zlecenia jak i ci którzy chcą spróbować swoich sił (a nie mają np jakiegoś rozbudowanego portfolio) mogą skorzystać z IamaSource.com.

Grafiki z serwisu

Szanse zainspirowania polskich startupowców

Można zrobić polską wersję takiego serwisu – ale czy jest u nas wystarczająco duża społeczność by to wypaliło? Nawet w skali międzynarodowej za dużo tam konkursów jeszcze nie ma.

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook