Rewolucja na Filmwebie już wkrótce

Opublikowane 09 marca 2010, autor: Dawid Zaraziński

5

Nie jedna ale cztery strony główne. Zindywidualizowana strona startowa. Zaawansowany algorytm pozwalający wskazać naszych Gustopodobnych. To tylko część nowości, które swoim użytkownikom szykuje jeden z najpopularniejszych serwisów filmowych na świecie – Filmweb.pl.

Prawie dwa lata pracy całego zespołu Filmwebu. 300 projektów stron architektury informacji. X linii kodu (dokładnie ile – nikt nie potrafi policzyć). Wszystko po to, byśmy w końcu mogli z dumą zaprezentować odmieniony Filmweb. Filmweb 2010 – w ten sposób zespół portalu filmowego zapowiada prawdziwą rewolucję w jego funkcjonowaniu.

Już od dawna wiemy, że „stary” Filmweb nie jest sexy – mówił podczas konferencji prasowej Krzysztof Michałowski, dyrektor zarządzający portalu. Zmiany wykraczają jednak o wiele dalej niż nowości graficzne. To nie tylko nowa kolorystka – tło nowej wersji serwisu jest białe a nie jak dotąd czarno-czerwone – ale prawdziwe przedefiniowanie funkcjonowania użytkownika Filmwebu.

Czego możemy się więc spodziewać po „nowym” Filmwebie?

Uruchomienie „Gustomierza”. Podczas 12 lat funkcjonowania serwisu, Filmweb stał się drugą największą na świecie bazą filmów. W tej chwili ma 1,66 miliona rekordów w bazie, ponad milion użytkowników oraz miliony głosów oddanych na filmy.

Postanowiliśmy wykorzystać ten potężny zasób informacji. Dzięki niemu jesteśmy w stanie wygenerować bardzo precyzyjny system mierzenia gustów filmowych – mówi Artur Gortych, prezes i twórca Filmwebu.

Działanie gustomierza można opisać w trzech krokach: Z gustomierzem użytkownik ocenia filmy, aby zmierzyć swój gust filmowy. Dzięki niemu odkrywa filmy w swoim guście. I poznaje ludzi o podobnym guście. Mechanizm ten przypomina nieco system rekomendacji znany choćby z serwisu Last.fm, gdzie portal „uczy się” swoich użytkowników.

Spersonalizowany kokpit. Zalogowani użytkownicy Filmwebu będą mogli dostosować wygląd swojej strony startowej dzięki specjalnym widżetom. Na początku ma być ich osiem – docelowo około 30. Mogą to być: repertuar najbliższych kin, program telewizyjny, czy najważniejsze informacje ze świata kina.

Cztery strony główne. Szefowie Filmwebu przyznają, że dotychczasowa strona główna nie pozwalała na pokazanie bogactwa zasobów serwisu. Zdecydowano się na dość odważny krok stworzenia czterech stron głównych, między którymi łatwo można się przełączać. Poszczególne strony uwydatniają inne aspekty portalu: część informacyjną, bazę wiedzy, materiały wideo oraz społeczność.

Nowe możliwości profilowe. Użytkownicy mają teraz znaczą większą możliwość publikowania i kontroli wyświetlanych o sobie informacji. Mogą również przeglądać profile innych, porównywać swoje gusta, sprawdzać oceny tych samych filmów itd.

To najważniejsze nowości. O ich znaczeniu dla korzystania z serwisu będzie można się przekonać już w kwietniu, kiedy po fazie testów „nowy” Filmweb zostanie udostępniony wszystkim. Przy jego tworzeniu zespół współpracował z firmami Artegence (technologia) oraz YUUX (usability).

Grafiki z bety Filmwebu:

Informacja pochodzi z naszego serwisu – e-biznes.pl

Partnerzy merytoryczni wystartowali.pl

Wystartowali.pl on Facebook